خامنه‌ای محمود احمدی نژاد محبوب سابق خود را کوبید

علی خامنەای سرانجام حرف‌های تندی علیه محمود احمدی نژاد، محبوب سابق خود بر زبان آورد و او را کوبید

علی خامنەای سرانجام حرف‌های تندی علیه محمود احمدی نژاد، محبوب سابق خود بر زبان آورد و او را کوبید

 

با ادامه دعواهای جناحی میان جریان احمدی نژاد و قوه قضائیه، بالاخره خامنەای وارد صحنه شد و در کنار صادق لاریجانی قرار گرفت. خامنەای حرف‌های تندی علیه محمود احمدی نژاد، محبوب سابق خود بر زبان آورد و او را کوبید. تا چند سال پیش، علی خامنەای در قضایای ایران فصل الخطاب بود اما چند سالی است که این خاصیت خود را از دست داده و مقامات در دورەهای گوناگون به حرف‌های او توجه نکردەاند.

 

محمود احمدی نژاد در ادامه حملات خود به قوه قضائیه، روز دوشنبه با انتشار متنی مفصل، دهها ایراد رفتاری و ساختاری به این قوه گرفت و نوشت که در چهار دهه گذشته، قوه قضائیه به دلایل گوناگون از نقد مصون بوده است.

 

رئیس جمهوری پیشین ایران، از زمانی شمشیرش را از رو بست که قوه قضائیه، پای معاونین او را به اتهام فساد مالی به دادگاه کشید. احمدی‌نژاد صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه را غاصب خواند و لاریجانی او را فتنه‌گر.

 

این دعوا عاقبت علی خامنەای را مجبور به اظهار نظر کرد.

 

خامنەای بدون آنکه نامی از احمدی نژاد ببرد، او را به باد انتقاد گرفت و گفت کسانی که همه امکانات کشور دستشان بوده حق ندارند نقش اپوزیسیون بازی کنند.

 

او در دیدار با اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، در طرف صادق لاریجانی قرار گرفت و گفت این کسانی که کشور در اختیارشان هست یا بوده دیگر حق ندارند علیه کشور حرف بزنند. اینها باید پاسخگو باشند. کسانی که کار دشمن را در داخل انجام می‌دهند تقوا ندارند. این‌ها دینشان سیاسی است.

 

احمدی نژاد اخیرا طی نامەای به خامنەای از او خواسته بود در برابر ظلم و بیدادگری قوه قضائیه از آنها دفاع کند.

 

خامنەای که جواب نامه احمدی نژاد را نداده بود گفت: "اینکه برداریم همین‌طوری بی‌هوا این قوه و آن قوه را بدون هیچ تمییزی محکوم کنیم، هنر نیست. هر بچه‌ای هم می‌تواند سنگ بردارد و شیشه‌ها را بشکند؛ اینکه هنری نیست. هنر این است که انسان منطقی و منصفانه حرف بزند و برای قدرت‌یابی حرف نزند. تهمت و لجن‌پراکنی حرام است. نمی‌شود که انسان یک دهه همه‌کاره کشور باشد، بعد در دهه بعدی تبدیل شود به مخالف‌خوان کشور."

 

با این اظهارات تند خامنەای علیه احمدی نژاد، باید دید او که چهرەای شجاعی از خود نشان می‌داد و در میان مردم از قوه قضائیه به عنوان دیکتاتور نام می‌برد، آیا شجاعت دارد به دیکتاتوری خامنەای هم پاسخ دهد.