مراسم بزرگداشت آلینا سانچز مبارز آرژانتینی ی.پ.ژ در بوینس‌آیرس

مراسم بزرگداشت آلینا سانچز مبارز آرژانتینی یگان‌های مدافع زنان معروف به لگرین چیا، در شهر بوینس‌آیرس این کشور برگزار شد. پیش از این مراسم خاکسپاری او نیز طی مراسمی در روژاوا برگزار شده بود

مراسم بزرگداشت آلینا سانچز مبارز آرژانتینی یگان‌های مدافع زنان معروف به لگرین چیا، در شهر بوینس‌آیرس این کشور برگزار شد. پیش از این مراسم خاکسپاری او نیز طی مراسمی در روژاوا برگزار شده بود.

 

آلینا سانچز مبارز اینترناسیونالیست ی.پ.ژ  از آمریکای لاتین بە مبارزات آزادی خواهی کردها پیوست. او در سنگرهای جنگ  حضور پیدا میکرد و با عشق در میدان مبارزه، رفقای مجروحش را مداوا می‌کرد.

 

دکتر لِگرین سعی کرد با سازمان‌های بین‌المللی غیردولتی و سازمان‌های بهداشتی ارتباط برقرار کند تا آنچه را که لازم است برای کمک رسانی به همرزمانش به دست آورد.

 

آلینا سانچز با کد سازمانی لگرین چیا در ١٧ مارس ٢٠١٨/ ٢۶ اسفند ١٣٩۶ همراه با کمیته بهداشت روژاوا برای دیدار با نمایندگان سازمان بهداشت جهانی به حسکه رفت اما در یک سانحه دلخراش رانندگی جانش را از دست داد.

 

پیکر او ماه آپریل  طی مراسمی در آرامگاه شهیدان شهر درک در روژاوا به خاک سپرده شد. از پاتریکا، مادر این زن انقلابی که در مراسم حاضر بود نیز قدردانی شد.

 

پاتریکا پس از بازگشت به آرژانتین، مراسم گرامیداشت دخترش را در شهر بوینس‌آیرس پایتخت برگزار کرد.

نمایندگان بسیاری از جنبش‌های زنان و همچنین گروه مادران پلازو مایو در این مراسم شرکت کرده بودند.

 

در این مراسم، مستندی در مورد مبارزه آلینا به نمایش گذاشت شد.

 

نماینده جنبش زنان کرد با سخنرانی در این مراسم یاد و خاطره این مبارز آرژانتینی را گرامی داشت و گفت مبارزان بین‌المللی در انقلاب روژاوا نقش بزرگی ایفا کرده اند و هرگز فراموش نخواهند شد.

 

یک فعال اهل کوبا هم در این مراسم سخنرانی کرد و گفت آلینا در کوبا مانند چگوارا و در کردستان مانند یک مبارز کرد جنگید.

 

پاتریکا مادر آلینا هم در سخنرانی خود از سفرش به روژاوا گفت و اضافه کرد بخوبی مشاهده کرده که آلینا از چه ارزش و احترامی میان کردها برخوردار بوده است. او خود را همچنین مادر همرزمان دخترش توصیف کرد.