نخست وزیر ترکیه: از همکاری ایران در برابر پ.ک.ک خرسندیم

حکومت‌های دیکتاتور منطقه برای حفظ بقای خود به تکاپوی تازه افتادەاند. از جمله ترافیک دیپلماسی میان ایران، ترکیه و سوریه سنگین است.

حکومت‌های دیکتاتور منطقه برای حفظ بقای خود به تکاپوی تازه افتادەاند. از جمله ترافیک دیپلماسی میان ایران، ترکیه و سوریه سنگین است.

 

محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، دیروز در دمشق با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه دیدار کرد.

 

او گفته این دیدار به منظور تعیین استراتژی مشترک پس از پایان عملیات علیه داعش بوده است.

 

محمد باقری همچنین حامل پیام علی خامنەای به دمشق بوده. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران پیش از دیدار با اسد در یک کنفرانس خبری با همتای سوری خود به طور غیر مستقیم کردهای را تهدید کرد و گفت خطایی  که بارزانی مرتکب شد را کسی تکرار نکند. اسد در دیدار با او از کمک‌های مالی و نظامی ایران به حکومتش قدردانی کرده است.

 

در این بین اسحاق جهانگیری معاون اول حسن روحانی رئیس جمهور ایران هم در رأس یک هیئت در ترکیه بود. در این سفر، روسای کل بانک‌های مرکزی ایران و ترکیه، موافقتنامه سوآپ دوجانبه ریال ـ لیر را امضا کردند و آنرا موجب توسعه اقتصادی دو کشور خواندند.

 

اسحاق جهانگیری در یک کنفرانس خبری مشترک با بن‌علی یلدرم نخست وزیر ترکیه گفت ما باید از ایده منطقه قدرتمند حفاظت کنیم. او بر همکاری سه کشور ایران، ترکیه و عراق تأکید کرد و گفت توطئه همه پرسی در اقلیم کردستان با بازپس گیری مناطق آزاد شده از دست داعش در نطفه خفه شد.

 

یلدرم هم در آغاز سخنرانی خود بر دشمنی با پ.ک.ک تأکید کرد و گفت از اینکه ایران همکاری خود در این زمینه را گسترش داده بسیار خرسند هستند.