نمایندگی ایران در سازمان ملل: مدارک آمریکا ساختگی است

نمایندگی ایران در سازمان ملل، پس از چند ساعت از اظهارات ''نیکی هیلی'' در پنتاگون، در این خصوص واکنش نشان داد

نمایندگی ایران در سازمان ملل، پس از چند ساعت از اظهارات ''نیکی هیلی'' در پنتاگون، در این خصوص واکنش نشان داد

 

طی بیانیه‌ای که نمایندگی ایران صادر کرده است، ادعای ارسال موشک به یمن را رد کرده و شواهد آمریکا را جعلی خوانده است. در این بیانیه ایران، نقش آمریکا را در منطقه " نامسئولانه، مخرب و تحریک کننده" خوانده است.

 

در بخش دیگری از بیانیه، ایران موضوع موشک را مرتبط با قضیه‌ی بیت‌المقدس خوانده است. نمایندگی ایران در سازمان ملل ادعا کرده است که طرح چنین اتهاماتی بمنظور اختفای جنایات جنگی عربستان در یمن با مشارکت و حمایت همه جانبه آمریکا و همچنین منحرف نمودن جامعه‌ی جهانی گرسنگی، شیوع بیماری وبا و ویرانی بخش اعظمی از زیربنای اقتصادی یمن می‌باشد.

 

نمایندگی ایران ضمن یادآوری پروژه‌ی ایران برای حل مسالمت آمیز مسئله‌ی یمن که در سال ٢٠١٥ به دبیرکل سازمان ملل ارائه کرده بود، تاکید می‌کند کم بحران یمن به هیچ عنون راه حل نظامی ندارد و ایران مجددا آماده است تا به تحقق این هدف کمک کند.

 

روز٢٣آذرماه نیکی هیلی نماینده‌ی آمریکا در سازمان ملل در کنفرانسی خبری با نشان دادن بقایای موشکی که ادعا میکرد همان موشک بالستیک شلیک شده‌ی حوثی‌های یمن به عربستان است که از ریاض به واشنگتن منتقل شده است. خانم هیلی مدعی شد که این موشک آرم گروه صنعتی شهید باقری را برخود دارد و ایران با ارسال این موشک به یمن، قطعنامه‌ی٢٢٣١ شورای امنیت را نقض نموده است. موضوعی که ایران آنرا قویا رد کرده است.