"گزینه مطلوب" خامنه‌ای ۷ هزار میلیارد تومان تخلف نمود

بە گفته دادستان دیوان محاسبات ایران تاکنون ۷ حکم قطعی و در حال اجرا علیه احمدی نژاد صادر شده است. از این تعداد ۵ پرونده نفتی و ٢ پرونده غیرنفتی بوده که همه آنها منجر به حکم قطعی شده‌اند

بە گفته دادستان دیوان محاسبات ایران تاکنون ۷ حکم قطعی و در حال اجرا علیه احمدی نژاد صادر شده است. از این تعداد ۵ پرونده نفتی و ٢ پرونده غیرنفتی بوده که همه آنها منجر به حکم قطعی شده‌اند

 

جمهوری اسلامی ایران با مد نظر قرار دادن دیدگاه خامنه‌ای رهبر رژیم، فردی به نام محمود احمدی نژاد را بر کرسی ریاست جمهوری گماشت. موضوع انتصاب احمدی نژاد به شکافهای داخلی رژیم ایران سرعت بخشید و نزدیکترین دوستان رهبر رژیم هم از تصمیم وی در حمایت از این فرد مرموز نگرانی خود را خاطرنشان کردند. اما رهبر ایران به سخنان مخالفان اهمیتی نداد و وی را "نزدیک‌ترین فرد به خود" عنوان کرد. رهبر رژیم جمهوری اسلامی بر مخالفان خود و احمدی‌نژاد بشدت تاخت و تصمیم به حصر رهبران آنان گرفت. احمدی‌نژاد اینگونه بود که زیر سایه  خامنه‌ای خود را یکه تاز میدان دانست.

 

گزینه رهبر جمهوری اسلامی خیلی زودتر از آنچه انتظار می‌رفت دستش لو رفت. از اولین روزهای دوره ریاست جمهوری وی در ١٣٨۴ سخنان احمدی‌نژاد به چالش‌های داخلی رژیم ایران دامن زد. "جریان انحرافی" اصطلاحی بود که از سوی مخالفین اصولگرای احمدی‌نژاد بر وی و نزدیکانش اطلاق شد.

 

کمک ٢۵٠ میلیون دلاری احمدی نژاد در سال ١٣٨۶ به اسماعیل هنیه نخست وزیر وقت فلسطین، نفی هولوکاست و از سرگیری برنامه غنی‌سازی اورانیوم گامهای دیگری بودند که احمدی‌نژاد برداشت و رژیم ایران را در سطح بین‌المللی بشدت منزوی کرد. در سیاست‌های داخلی هم وضعیتی بحرانی را رقم زد. اقتصاد، اشتغال و سرمایه‌گذاری در دو دوره زمامداری وی بر کرسی ریاست جمهوری بشدت رژیم ایران را تحت فشار قرار داد. با این اوصاف بازهم محمود احمدی‌نژاد نزدیک‌ترین رییس جمهوری رژیم جمهوری اسلامی به خامنه‌ای تا اواسط ٢٠١٣ بوده است.

 

این روزها نزدیک‌ترین فرد به رهبر رژیم ایران در تنگنا قرار گرفته است. حتی صحبت از ممنوع‌الخروجی بودن وی مطرح است و حمید بقایی، معاون پیشین احمدی‌نژاد چند روز پیش از سوی قوە قضائیه ایران بازداشت شده.

 

محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه روز یکشنبه از تحت تعقیب قرار دادن "طایفه احمدی‌نژاد" از سوی قوە قضائیه جمهوری اسلامی خبر داده بود.