"ارتقای مبارزات در مسیر شهدا مسئولیت تاریخی، انقلابی و اخلاقی ماست"

​​​​​​​پژاک:" اراده، پیگری مصمم و ادامه مبارزه در مسیر این شهدا تنها ضامن روشن شدن ابعاد ترور همه مبارزان و آزادیخواهان و نیل به آزادی است."

مجلس حزب حیات آزاد کردستان به مناسبت سومین سالگرد ترور کمال شیخ صادق و صدیق سالیاوایی از سوی رژیم تروریستی ایران بیانیه‌ای منتشر کرد. پژاک با گرامیداشت یاد این دو شهید بر تداوم مبارزه تا نیل به آزادی تأکید نموده است.

 

متن بیانیه پژاک به این شرح است:

"در سومین سالگرد شهادت شهدای ترور، کمال شیخ صادق و صدیق سالیاوایی یاد همه شهیدانی که حیات پربارشان را صرف مبارزه در راه آزادی نموده‌اند، گرامی می‌داریم

 

ترور، دهشت و دهشت آفرینی در داخل و خارج از مرزها فرایندی است که از همان بدو نظام جمهوری اسلامی با ماهیت و چیستی آن پیوندی ناگسستی ایجاد کرده و به یکی از کاراکترهای هستی‌شناسانه این رژیم مبدل گردیده است. از ترورهای دسته‌جمعی دهه شصت گرفته تا ترور و قتلهای زنجیره‌ای اواخر دهه هفتاد، از ترور سران کرد در اروپا تا قتل مبارزان و میهن‌دوستان جنوب کردستان، همه و همه در راستای یک هدف مشخص صورت گرفته‌اند و آن هدف نیز چیزی نیست جز ایجاد رعب و هراس میان مبارزان و آزادیخواهان و نهایتا خالی نمودن  میدان مبارزه. هدفی واهی که نه تنها جمهوری اسلامی هرگز امکان نیل بدان را بدست نیاورد بلکه سطح، عمق و گستره مبارزات کردها امروز بیش از هر دوره و مقطع تاریخی است.

 

در این بین جنوب کردستان در طی سه دهه اخیر محلی برای جولان عناصر وابسته به نظام بوده و مبارزان و فعالین بسیاری در مقاطع گونان از سوی این عناصر وابسته به شهادت رسیده‌اند.

 

روز سیزدهم آوریل ۲۰۱۶ کمال شیخ صادق و صدیق سالیاوایی دو میهن دوست جنبش آپویی در یک اقدام تروریستی ربوده شده و به شکلی وحشیانه به قتل رسیدند. شهید کمال که از همان اوان جوانی در صفوف مبارزه جای گرفته بود، پس از شناخت جنبش آپویی همراه با خانواده‌اش به بخشی جدایی‌ناپذیر از این مبارزه مبدل گشت و به صورتی بی‌وقفه، بی امان و خستگی‌ناپذیر در فعالیتهای سازمانی و تبلیغی جنبشمان جای گرفت و به یکی از میهن‌دوستان تاثیرگذار در منطقه پنجوین مبدل شد. او پیش از تاریخ یادشده نیز بارها مورد سوئ‌قصد عناصر وابسته به جمهوری اسلامی واقع شده بود که همین امر نشان از هراس جمهوری اسلامی از جنبش آپویی و هواداران این جنبش در ابعادی وسیع دارد.

 

بر همگان و در این بین بر جمهوری اسلامی روشن و مبرهن است که اقدامات تروریستی، رعب و رعب‌آفرینی این رژیم نه تنها راه به جایی نبرده بلکه گستره‌ی مبارزات آزادیخواهانه خلقمان بیش از پیش گشته و میهن دوستان و خلق کرد به بخشی جدایی ناپذیر از جنبش آپویی در شرق کردستان مبدل گشته‌اند.

 

اگرچه عاملین و آمرین ترور شهدا کمال و صدیق برای خلق کرد و جنبشمان مشخص و محرزند اما این پرونده و پرونده‌های مشابه ابعادی دارد که هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارند و تحت فشار جمهوری اسلامی استرداد متهمان این پرونده نیز هر از گاهی مطرح می‌شود. در این بین اراده، پیگری مصمم و ادامه مبارزه در مسیر این شهدا تنها ضامن روشن شدن ابعاد ترور همه مبارزان و آزادیخواهان و نیل به آزادی است.

 

پژاک یاد و خاطره شهدا کمال، صدیق، اقبال مرادی و همه شهدای راه آزادی و کرامت انسانی را گرامی داشته و ارتقای هرچه بیشتر مبارزه در مسیر این شهدا را مسئولیت تاریخی، انقلابی و اخلاقی خویش برمی‌شمارد."