ریوار آبدانان عضو ریاست کل ک.ج.ک: جمهوری اسلامی ایران در سال جدید دو راه پیش رو خواهد داشت + [ویدیو]

ریوار آبدانان عضو ریاست‌ کل شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کردستان در یک پیام ویدئویی به مناسبت نوروز به تحولات یکسال گذشته در کردستان پرداخت و گفت جمهوری اسلامی ایران نیز اگر دست به تحولات دمکراتیك داخلی نزند ...

ریوار آبدانان عضو ریاست‌ کل شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کردستان در یک پیام ویدئویی به مناسبت نوروز به تحولات یکسال گذشته در کردستان پرداخت و گفت جمهوری اسلامی ایران نیز اگر دست به تحولات دمکراتیك داخلی نزند، ضمیمه طرح قدرت‌های خارجی در منطقه خواهد شد

ریوار آبدانان عضو ریاست‌ کل شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کردستان با تبریک نوروز ٢٧١٧ کُردی گفت همانطور که نوروز در طول تاریخ برای خلق کرد نماد و رمز مقاومت و آزادی بوده است، می‌بینیم که امروزه نیز کردها با خون و جان خود برای دمکراسی در منطقه به نفع همەی خلق‌های آزادیخواه مبارزه می‌کنند.

 

وی با اشاره به وقایع یکسال گذشته گفت مبارزه در برابر داعش دستاوردهای زیادی برای کردها و دیگر خلق‌های منطقه بدنبال داشته و در شنگال نیز بار دیگر اراده خلق در برابر اشغالگرانی مانند ترکیه پیروز شد و شرم‌ساری برای اشغالگران و خائنین داخلی به جا ماند.

 

ریوار آبدانان همچنین گفت در سال گذشته بویژه دیدیم که خلق‌های ایران با وجود فضای استبداد و سرکوب بی‌صدا نبودند و به اَشكال گوناگون اعتراض خود به جمهوری اسلامی را بیان کردند.

 

عضو ریاست‌ کل شورای رهبری ک.ج.ک دو گزینه را پیش روی حکومت ایران دانست و گفت ایران یا باید با نیروهای مداخله‌گر خارجی در منطقه همراه شود و به اهداف آنها کمک کند، یا اینکه اینکه دست به یک تحول دمکراتیك داخلی بزند.

 

ریوار آبدانان تأکید کرد همسویی ایران با اهداف قدرت‌های خارجی نه تنها به نفع حکومت نخواهد بود بلکه اتحاد فرهنگی تاریخی میان خلق‌های ایران را به خدمت بیگانگان در می‌آورد.

 

وی گفت اگر جمهوری اسلامی بر سیاست‌های خود اصرار کند با واکنش خلق‌های ایران مواجه خواهد شد و مردم خواهند توانست در سال جدید گام‌های بزرگتری برای آزادی بردارند.

 

ریوار آبدانان با تأکید بر توانایی خلق‌ کرد و دیگر خلق‌های ایران در زمینه ایجاد تحول داخلی گفت کانون مقاومت در ایران ایجاد شده و با وجود فشارهای کنونی اگر مردم وارد میدان شوند دیگر هیچ نیرویی یارای عقب‌راندن آنها را نخواهد داشت