آمد شاهو عضو مجلس پژاک: تنها رمز موفقیت خلق های ایران اتحاد است

آمد شاهو، عضو مجلس حزب حیات آزاد کردستان- پژاک طی گفتگویی با آژانس خبری شارپرس به اعتراضات کردها و دیگر خلق‌های ایران پرداخت. او اتحاد را رمز موفقیت خلق های ایران دانست.

آمد شاهو، عضو مجلس حزب حیات آزاد کردستان- پژاک طی گفتگویی با آژانس خبری شارپرس به اعتراضات کردها و دیگر خلق‌های ایران پرداخت. او اتحاد را رمز موفقیت خلق های ایران دانست.

 

آمد شاهو در مصاحبه با شارپرس به قیام خلق ها ی ایران درود فرستاد و اعلام کرد پژاک بار دیگر حمایت خود را از قیام خلق های ایران اعلام می دارد.

 

عضو مجلس پژاك همچنین از کسانی که در جریان این اعتراضات جان خود را از دست داده اند به عنوان شهدای راه آزادی و دمکراسی یاد کرد.

 

آمد شاهو با اعلام آنکه دلیل اعتراضات کردستان و خلق ها ی ایران اعمال سیاست هایی از جمله سرکوب و قتل عام، اعدام و فقر و بیکاری و توزیع مواد مخدر و انکار هویت های اتنیکی از جانب حاکمیت است افزود خلق های ایران دیگر تحمل دیکتاتوری و اقدامات غیر انسانی را ندارند و آن را بر نمی تابند.

 

وی اضافه کرد اعتراضات فراگیر خلق های ایران نشان دهنده این است که مردم ایران خواستار سرنگونی جمهوری اسلامی و تغییرات بنیادین هستند. 

 

عضو مجلس پژاک با اشاره به اینکه حکومت برای سرکوب قیام خلق های ایران از هیچ جنایتی دریغ نکرده تا جایی که شماری در این اعتراضات جان خود را از دست داده و صد ها تن نیز بازداشت شده اند گفت به کار بردن سلاح علیه معترضین به معنای بازی با آتش است و باعث ایجاد نفرت و کینه خواهد شد.

 

آمد شاهو همچنین تصریح کرد خلق های ایران باید در مقابل مواضع مقامات دولتی هشیار باشند و در برابر آن واکنش نشان دهند چرا که رژیم ایران دیگر نه در داخل و خارج از کشور هیچ گونه مشروعیتی ندارد.

 

عضو مجلس پژاک همچنین با اعلام اینکه خلق کرد خواسته های متمایزتری نسبت به خلق های دیگر ایران دارد ابراز امیدواری کرد که  نارضایتی های خلق کرد به شکلی رادیکال و دمکراتیک ادامه یابد.

 

وی همچنین افزود اگر رژیم ایران در راستای حل مشکلات گامی بر ندارد به عاقبت سوریه و عراق گرفتار خواهد شد چرا که تا امروز نسبت به خواستهای خلق های ایران بی تفاوت بوده است.

 

آمد شاهو از همه خلق های ایران خواست با همبستگی و همگرایی تا رسیدن به مطالبات به مبارزه‌ی خود ادامه دهند.