اداره بهزیستی حساب بانکی کولبر مریوانی قطع‌ نخاعی را مسدود کرد

مختار امینی کولبر مریوانی ٣٧ ساله هشت ماه پیش به دلیل سقوط از ارتفاعات کوهستانی ته‌ته در هورامان قطع نخاع شد. امینی دارای دو فرزند است و خانواده وی برای تأمین نیازهای روزانه نیاز به کمک دارند.

در طی روزهای گذشته خبرهایی مبنی بر مسدود شدن حساب بانکی یکی از کولبران مریوانی قطع نخاعی که طی راه اندازی کمپینی، کمک های مالی مردمی به حساب وی واریز شده بود در چند کانال تلگرامی منتشر شده است.

مختار امینی کولبر مریوانی ٣٧ ساله هشت ماه پیش به دلیل سقوط از ارتفاعات کوهستانی ته‌ته در هورامان قطع نخاع شد. امینی دارای دو فرزند است و خانواده وی برای تأمین نیازهای روزانه نیاز به کمک دارند.

 

شبکه حقوق بشر کردستان در گفت‌وگو با مادر مختار زارعی نقل کرده است که حساب بانکی فرزندش از چهار ماه پیش تاکنون، از سوی اداره بهزیستی مریوان مسدود شده است. این در حالی است که این خانواده از فقر مالی رنج می برند و از هشت ماه گذشته تاکنون، این کولبر به همراه همسر و دو فرزندش مجبور به اسکان در خانه والدنیش شده‌اند. در چنین شرایطی، مسدود شدن حساب بانکی کولبر نامبرده که حتی مراقبت های روزانه از وی هزینه بالایی را می طلبد این خانواده را با مشکلات جدی روبرو ساخته است.

 

در ارتباط با کمک های دولتی، مادر مختار امینی در ادامه اظهار داشت که تاکنون نه تنها نهادهای دولتی از هر گونه کمک مالی به این خانواده دریغ کرده‌اند بلکه حساب شخصی این کولبر ۳۷ ساله را که تنها حاوی کمک های مردمی بوده است را نیز مسدود کرده‌اند. کمک‌هایی که بدون آن پرداخت هزینه درمان و مراقبت های روزانه فرزندش غیر ممکن خواهد بود.

 

همچنین در ارتباط با رفع مسدودیت حساب بانکی مختار زارعی، مادر وی اظهار کرده است که با وجود پیگیری‌های مکرر، تاکنون اداره بهزیستی مریوان این حساب را از لیست حساب های مسدود شده خارج نکرده است. اداره بهزیستی مریوان نیز تاکنون پاسخ روشنی به علل مسدودیت حساب بانکی نامبرده نداده است. طی این مدت، این تنها کمک های نقدی برخی از مردم که به صورت مستقیم به این خانواده پرداخت شده است تنها راه کمک به این خانواده بوده است.

 

در همین ارتباط یک منبع مطلع دیگر در مریوان به شبکه حقوق بشر کردستان اظهار داشت که در پی مراجعه مکرر برخی فعالین مدنی به نهادهای مربوطه دریافته اند که حساب شخصی کولبر مذکور با هماهنگی اداره بهزیستی و دادگاه شهر مریوان جهت نظارت بهتر بر چگونگی هزینه کردن این کمک ها و همچنین جلوگیری از «سواستفاده» از این کمک ها مسدود شده است.

 

این منبع در ادامه اظهار داشت که افرادی که درصدد ارسال کمک‌ مالی به این کولبر قطع نخاع شده هستند می‌توانند همچنان کمک های مالی خود را به حساب بانکی مختار امینی ارسال نمایند.

 

به گفته‌ این منبع، خانواده این کولبر با نظارت اداره بهزیستی از کمک‌های مالی ارسال شده مردم، درصدد خرید یک خانه برای وی هستند و با توجه به وضعیت قطع نخاعی بودن این کولبر، کارشناسان اداره بهزیستی باید وضعیت امکانات لازم برای نگهداری وی در این خانه را تایید بکنند.