ادامه اعتصاب غذای ۳ زندانی کرد در زندانهای اورمیه و رجایی شهر کرج

​​​​​​​سه زندانی سیاسی محبوس در زندان‌های رژیم ایران به اعتصاب غذا ادامه می‌دهند

قادر محمدزاده زندانی سیاسی کرد محبوس در زندان اورمیه از روز ۱۱م اسفند در اعتراض به انتقالش به بند قرنطیه‌ی این زندان دست به اعتصاب غذا زده است

 

همچنین علی تپه‌رش زندانی دیگر محبوس در زندان اورمیه نیز از همین روز با هدف مشابه در اعصاب غذا به سر میبرد.

 

در زندان رجایی شهر کرج نیز ارکان پالانی‌جاف زندانی سنی مذهب اهل سرپل ذهاو از روز ۱۰م اسفند در اعتراض به عدم موافقت مسئولین با مرخصی وی دست به اعتصاب غذا زده است.

 

قادر محمد‌زاده زندانی سیاسی کرد از روز ۱م اسفند به بند قرنطینه‌ی زندان موسوم به "بند امن" که مختص زندانیان جرائم خشن است و به عنوان تنبیه از آن استفاده می‌شود، منتقل شده است.

این بند دارای وسایل گرمایشی نیست و آب گرم برای استحمام و شستشو ندارد. همچنین در این بند زندانیان از حق تماس تلفنی و رفت و آمد به سالن برخوردار نیستند.

 

قادر محمد‌زاده سال ۱۳٨۴ به اتهام "اقدام علیه امنیت ملی" و "محاربه" از طریق همکاری با یکی از احزاب کرد ابتدا به اعدام محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدید نظر به ۲۰ سال تقلیل یافت.

 

ارکان پالانی‌جاف نیز به ۷ سال زندان محکوم شده که در حال گذراندن دومین سال حبس خود می‌باشد. وی بارها درخواست مرخصی داده اما مسئولین زندان بدون هیچ دلیلی هر بار با آن مخالفت می‌کنند.

 

این بار نیز وی به نشانه‌ی اعتراض دست به اعتصاب غذا زده است اما مسئولین زندان به جای رسیدگی به درخواست وی اقدام به تراشیدن موی سر وی و انتقالش به سلول انفرادی کرده‌اند.