ارتش ترکیه در اطراف عفرین دیوارکشی می‌کند

​​​​​​​ارتش اشغالگر ترکیه برای آنکه عفرین را به مرزهای خود بیفزاید، دیواری اطراف آن احداث خواهد کرد. همچنین تعداد مقرهای نظامی و پادگانهایش را در اطراف شهر افزایش داده است

دولت اشغالگر ترکیه سال ۲۰۱۵ پس از سخنرانی اردوغان به بهانه‌ی "امنیت مرزها" از منطقه‌ی شیا تا منطقه‌ی راجو که هم مرز ترکیه هستند، دست به دیوارکشی زد. سپس از عفرین تا دیرک به طول ۷۶۰ کیلومتر را دیوار کشید.

 

ارتش اشغالگر ترکیه با احداث دیوار در اطراف عفرین، بر تجزیه‌ی خاک سوریه تاکید می‌کند و در تلاش است تا عفرین را به استان هاتای ضمیمه کند.

 

نارضایتی خلق

اقدامات ترکیه سبب خشم ساکنین منطقه شده است. عفرینی‌ها در تظاهرات خود در مقابل مرکز نظامی روسیه نارضایتی خود را اعلام کردند و خواستار توقف این اقدامات شدند و اشغالگران عفرین را ترک کنند. همچنین از رژیم سوریه خواستند واکنش نشان داد و اجازه ندهد تا سناریوی لیوا اسکندرون باز هم تکرار شود.

 

خانه‌ها و مدارس را به آتش کشیدند

ارتش اشغالگر ترکیه مدت یک هفته است که دست به احداث دیواری به طول ۹۰۰ متر از روستای کیمار تا روستاهای جلبرا و مریمین زده است. بلندی این دیوار حدود ۳ متر می‌باشد.

 

قبل از درست کردن دیوار ارتش اشغالگر ترکیه ۱۵ خانه، مدرسه و یک منبع آب را در محله‌ی جلبرا (جلبل) تخریب کرد. سپس در اطراف روستا شروع به کندن خندق و ساختن دیوار کردند. همچنین پادگانها و مقرهای نظامی در این روستاها احداث کرده‌اند.

 

ربودن و مصادره کردن

ارتش اشغالگر ترکیه تلاش می‌کند تا اقدامات و اعمال ضد انسانی خود در داخل شهر عفرین و روستاهای اطراف آنرا پنهان کند. از طرف دیگر اجازه نمی‌دهد رسانه‌ها و سازمانهای حقوقی از نزدیک شاهد بر وضعیت عفرین باشند.

 

اشغالگران کسانی را که اسلحه داشته باشند بین ۵۰ تا ۴۰۰ لیره‌ی سوریه جریمه می‌کنند. حتی آنهایی که اسلحه‌ی شکاری و یا اسلحه‌ی دارای مجوز از خودمدیریتی عفرین را داشته‌اند، شامل این جریمه می‌شوند. در روستای تلف منطقه‌ی جندرس تبهکاران ارتش اشغالگر ترکیه از ماشینهایی که بار آنها چوب خشک زیتون است پول می‌گیرند.

 

در روستای جلم مدت یک هفته است که تبهکاران فیلق الشام چندین شهروند با نامهای شیار اکرم کلخلو، دلیل محمد علوش، محمد موری، ابراهیم نهله کلخلو و هیسر عبدالرحمان سیفو را ربوده‌اند و تاکنون از آنها خبری بدست نیامده است.

 

از طرف دیگر با آغاز فصل شخم زدن باغهای زیتون، ساکنین روستاهای اتمانا، شادیا، قوده، کولیا، باربنه و هسن منطقه‌ی راجو شخم زدن باغهای زیتون را آغاز کرده‌اند. اما تبهکاران ارتش اشغالگر ترکیه به خصوص تبهکاران فرقه‌ی الحمزه برای هر درخت زیتون ۱۰۰ لیره‌ی سوری از کشاورزان می‌گیرند.