اعتصاب غذای لیلا گووَن ١١٧ روز را پشت‌سر گذاشت

​​​​​​​لیلا گووَن رییس مشترک ک.ج.د برای پایان دادن به حصر عبدالله اوجالان رهبر خلق کرد از ١١٧ روز پیش دست به اعتصاب غذای نامحدود زد. همچنین اعتصاب غذای زندانیان سیاسی کردستان با همین منظور وارد ٧٩مین روز شد

مقاومت اعتصاب غذای لیلا گووَن رییس مشترک کنگره جامعه دمکراتیک و پارلمانتار جولمرگ ه.د.پ برای پایان دادن به حصر عبدالله اوجالان ١١٧ روز خود را پشت ‌سر گذاشت. گووَن از ٨ نوامبر ٢٠١٨/ ١٧ آبانماه در زندان آمد با استفاده از دوربین مدار بسته در جلسه دادرسی شعبه نهم دادگاه جزایی آمد اعلام کرد که دست به اعتصاب غذا می‌زند و تا پایان حصر دست از مقاومت برنخواهد داشت. دولت ترک با هدف به شکست کشاندن مقاومت ٢۵ ژانویه لیلا گوون را از زندان آزاد کردند اما لیلا این بازی پلید رژیم را بر هم زد و تأکید کرد که تا زمانی که حصر اوجالان به پایان نرسد اعتصاب غذای خویش را ادامه می‌دهد. به این ترتیب امروز لیلا گووَن در ١١٧مین روز اعتصاب غذا بسر می‌برد.

 

اعتصاب در زندان‌های رژیم غاصب ترک هم به قوت خود باقی است

در پی اعتصاب غذای لیلا گووَن در زندان آمد، ناصر یاغز از اعضای ه.د.پ در شهر هولیر هم دست به اعتصاب غذا زد. ناصر امروز در ١٠۴مین روز اعتصاب غذاست. پس از ناصر هم ١۴ فعال و سیاستمدار کردستانی در استراسبورگ فرانسه با هدف پایان حصر اوجالان دست به اعتصاب غذا زدند و همره با آنان یک شهروند دیگر کردستانی به نام ایمام شیش در شهر گالر استان نیوپورت انگلستان اعتصاب غذا کرد. با همین منظور اعتصاب غذای نامحدود در زندان‌های رژیم غاصب ترک آغاز شد و امروز در ٧٩مین روز خود است. از اول مارس/ ١٠ اسفند در تمام زندان‌های ترکیه همه زندانیان پرونده پ.ک.ک و پاژک دست به اعتصاب غذای نامحدود و غیرگردشی زده‌اند.

 

اعتصاب غذای فعالان بازداشت شده ه.د.پ ادامه دارد

روز گذشته پلیس رژیم ترک به ساختمان مرکزی حزب دمکراتیک خلق‌ها در شهر آمد حمله کرد و پنج فعال ه.د.پ و درسیم داغ پارلمانتار آمد این حزب را که به اعتصاب غذا دست زده بودند بازداشت کردند.

 

اعلام شد که اعتصاب غذای صالح جانسوَر، عصمت ییلدز، سویجان یاشار، صالح تکین و بلال اُزگوزر از اعضای حزب دمکراتیک خلق‌ها و درسیم داغ پارلمانتار ه.د.پ در بازداشتگاه مدیریت پلیس شهر آمد همچنان ادامه دارد.