اعتصاب کنندگان در زندان اورمیه به اعتصاب غذا خاتمه دادند

​​​​​​​مسئولین زندان و مقامات قضایی اورمیه به دنبال هشت روز اعتصاب غذای زندانیان سیاسی عقیدتی زندان مرکزی اورمیه مجبور به عقب نشینی و قبول درخواست زندانیان شدند.

بە نقل از شبکە حقوق بشر کردستان، بە دنبال ملاقات ٣ تن از زندانیان اعتصاب کنندە بە نام های آزاد محمدی، محسن چم و جواد یوسفی با دادستانی اورمیە و موافقت با مرخصی این سە زندانی سیاسی، دادستانی با پذیرش 3 زندانی اعتصابی در هر هفتە برای بررسی خواستەهای آنها نیز موافقت کردە است.

 

روز گذشتە کمال حسن رمضان، احمد تموئی و تورج اسماعیلی سە زندانی سیاسی اعتصابی دیگر به بهانه اعزام به پزشکی قانونی به دفتر نگهبانی احضار و از آنجا بدون هیچ دلیلی بە سلولهای انفرادی منتقل شدند. آنها پس چند ساعت بە همراە ٢ زندانی سیاسی دیگر به نام‌های حمید رحیمی و کامران درویشی که پیشتر در ٢٣ مهرماه به سلول انفرادی منتقل شده بودند، به بند ١٢ بازگرداننده شدەاند.

 

طی دو روز گذشته چندین بار قاضی ناظر بر زندان و معاون زندان به بند ١٢ و ١٣ مراجعه کرده و از زندانیان سیاسی و عقیدتی خواسته بودند که به اعتصاب غذای خود پایان بدهند.

 

در نهایت، زندانیان اعتصابی بعد از قول مساعدت دادستانی و مسئولین زندان در پذیرش خواسته های آنها به صورت موقت و در هشتمین روز اعتصاب، به اقدام اعتراضی خود پایان دادند.