تمللی؛ وضعیت لیلا گووَن بحرانی است

​​​​​​​سِزای تمللی رییس مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها-ه.د.پ، به مقاومت رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان درود فرستاد. وی با اشاره به اعتصاب غذای لیلا گووَن نسبت به وضعیت وخیم حال وی ابراز نگرانی کرد

سِزای تمللی رییس مشترک ه.د.پ در دیدار از شهرها و شهروندان شمال کردستان در نشست خلق منطقه اردیش از توابع استان وان شرکت کرد.

 

تمللی بر مبارزه برای تحقق دمکراسی رادیکال، ملت دمکراتیک و جمهوری دمکراتیک در ترکیه تأکید کرده و گفت؛"ما در تلاش برای عملی کردن این پروژه هستیم، ما می‌دانیم که این پروژه را چه کسی پیش کشیده است. به همین دلیل به عبدالله اوجالان درود می‌فرستیم. رژیم با امحای خلق‌ها و خصومت با جامعه بشری خواهان تداوم عمر خود است و اینچنین این کشور زیبا را بسوی فلاکت سوق می‌دهد."

 

تمللی تداوم حکومت کنونی ترکیه را نتیجه سیاست‌های غیرمشروع، جنگ‌طلبی و گسترش ناامنی خواند که با هرگونه اندیشه‌های آشتیخواهانه دشمنی می‌کند.

 

سِزای تمللی سپس با اشاره به وضعیت لیلا گووَن رییس مشترک کنگره جامعه دمکراتیک و نماینده سابق جولمرگ ه.د.پ که از ۴٢ روز پیش در اعتصاب غذای نامحدود بسر می‌برد گفت؛"در برابر فراخوان لیلا گووَن در هر کجای ترکیه مسئولیم. از این مکان افکار عمومی دمکراتیک را فرامی‌خوانیم تا به مبارزه لیلا گووَن کمک کنند. قبل از آنکه دیر شود این صدا را به همه برسانیم. بر این باوریم که ترکیه خود را در مقابل این فراخوان به کری نزند. بر این باوریم که این فریاد به ظلم و ستم اقتدارگرایان ترکیه پایان می‌دهد. از اردیش یکبار دیگر می‌گوییم، ۴٢ روز کافی است، پزشکان می‌گویند که وضعیت بحرانی [گووَن] آغاز شده است. وکلا [به همبستگی با لیلا گووَن] فراخوان داده‌اند."

 

تمللی به تهدیدات ارودغان اشاره کرده و گفت:"اردوغان مدعی است که 'حل و فصلی در میان نیست. کسی انتظار چنین چیزی نداشته باشد.' ما چنین انتظاری از تو نداریم، تو مانع نشو این کافی است. با پایان رژیم کنونی راه دمکراسی و چاره‌یابی هموار می‌شود."

 

سزای تمللی سپس به رجزخوانی‌های اردوغان علیه روژاوا پرداخت وگفت:"قبل از ٢۴ ژوئن قندیل و عفرین را تهدید می‌کرد، به وسیله تبهکاران اوسو [تبهکاران ارتش آزاد سوریه- متشکل از فراری‌های داعش و اعضای القاعده سوریه] به عفرین یورش برد. اکنون هم شرق فرات را تهدید می‌کند. به کرات گفته‌ایم؛ این انسان‌ها خویشاوندان ما هستند، خواهران و برادران ما هستند. مرزها دردی از ما دوا نمی‌کنند، مورد مهم برای ما "چگونه زیستن" در داخل این مرزهاست. ما در اینجا هر چه بخواهیم برای خلق‌های عراق و سوریه هم همان چیزها را طلب می‌کنیم. به همین دلیل به مبارزه خود ادامه می‌دهیم. ذهنیت متکی بر جنگ‌طلبی هر روز بر خلق‌ها ظلم می‌کند و آشتی‌خواهان را تحت فشار قرار می‌دهد. برای پایان دادن به این روند، مصرانه مبارزه خویش را ادامه می‌دهیم."