حمله نیروهای پلیس ترک در سلوپی به مادران زندانیان

در منطقه سلوپی از توابع شرنخ، نیروهای پلیس ترک با گاز اشک آور و ماشینهای آبپاش به تجمع مادران زندانیانی که درصدد قرائت بیانیه و اشاره به اعتصابهای غذا بودند حمله کردند.

در منطقه سلوپی از توابع شرنخ، نیروهای پلیس ترک با گاز اشک آور و ماشینهای آبپاش به تجمع مادران زندانیانی که درصدد قرائت بیانیه و اشاره به اعتصابهای غذا بودند حمله کردند. در نتیجه این حمله وضعیت برخی از مادران و نماینده حزب دمکراتیک خلق‌ها، ایمره این، بحرانی اعلام شده و به بیمارستان منتقل شدند.

 

پلیس ترک در منطقه سلوپی از توابع شرنخ با حمله به مادران زندانیان سیاسی که درصدد قرائت بیانیه و اشاره به اعتصابهای غذا بودند حمله کردند.

 

مادران زندانیان سیاسی از مناطق هزخ و جزیر نیز در این تجمع شرکت داشتند. این عده در ساختمان حزب دمکراتیک خلق‌ها به تجمع دست زدند. نوران ایمیر نماینده پارلمان از حزب دمکراتیک خلق‌ها نیز در تجمع مادران شرکت داشت. با گردهم آمدن مادران زندانیان سیاسی نیروهای پلیس ساختمان حزب دمکراتیک خلق‌ها را به محاصره خود درآورد. بعد از مدتی پلیس از قرائت بیانیه مادران زندانیان سیاسی که عکسهای فرزندانشان را در دست داشتند ممانعت به عمل آورد. فرمانده پلیس نیز با ابلاغ حکم ممنوعیت هر گونه گردهمایی به مدت ١۵ روز از سوی فرمانداری اعلام کرد که درصورت قرائت بیانیه به واکنش خواهد پرداخت.

 

زکی ایمرز، ریاست مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها نیز اظهار داشت که قرائت بیانیه آنها بر مبنای حقوق دمکراتیک خواهد بود. نوران ایمیر دیگر نماینده حزب دمکراتیک خلق‌ها طی گفتوگویی با پلیس اظهار داشت نخستین خواست شهروندان از فرمانداری، لغو ممنوعیت اقدامات کردها و حزب دمکراتیک خلقهاست.

 

در این میان ماشینهای ضد شورش (توما) به پاشیدن آب گرم بر نماینده حزب دمکراتیک خلق‌ها و مادران زندانیان سیاسی دست زده و به واکنش پرداختند. مادران زندانیان سیاسی با شعارهای "زنده‌باد مقاومت زندان" به واکنش دست زده و در مقابل نیروهای پلیس نیز با سپر و باتوم مادران زندانیان سیاسی را به محاصره دراورند. بعد از این مرحله پلیس با گاز فلفل به مادران زندانیان سیاسی حمله کرده و بسیاری از مادران دچار حالت تهوع و بیهوشی شده و مجبور شدند به ساختمان حزب دمکراتیک خلق‌ها پناه ببرند.  بعد از مدتی با خروج مادران زندانیان سیاسی از ساختمان ه.د.پ نماینده حزب دمکراتیک خلق‌ها به دلیل پناه دادن مادران زندانیان سیاسی مورد حمله پلیس قرار گرفت.

 

به دلیل شدت حمله پلیس به این نماینده حزب دمکراتیک خلق‌ها و برخی از مادران زندانیان سیاسی و وخامت حال آنان، این عده به بیمارستان منتقل شدند. دیگر مادرانی که همچنان در ساختمان حزب دمکراتیک خلق‌ها قرار داشتند با سر دادن شعارهای با مقاومت به پیروزی خواهیم رسید، این تجمع را ادامه دادند.