خلق شنگال یک بار دیگر در مخالفت با بازگشت پ.د.ک راهپیمایی برگزار کرد

​​​​​​​سازمانهای شنگال در مخالفت با بازگشت مسئولین فراری پ.د.ک به شنگال، بار دیگر به خیابانها آمده و از حکومت عراق خواستند آنهایی که سبب قتل عام خلق ایزدی شدند دادگاهی شوند

سازمانهای شنگال در مخالفت با بازگشت مسئولین فراری پ.د.ک به شنگال، بار دیگر به خیابانها آمده و از حکومت عراق خواستند آنهایی که سبب قتل عام خلق ایزدی شدند دادگاهی شوند

 

سازمانهای شنگال در مخالفت با تصمیم بازگشت فرماندار پیشین و انجمن شهرداری که از نیروهای پارت دمکرات کردستان بودند و در هنگام حمله‌ی داعش پا به فرار گذاشته و شهر را بی‌دفاع رها کردند، یک بار دیگر راهپیمایی کردند.

 

خلق در شهرک سنونه شنگال با پیشگامی انجمن خودمدیریتی دمکراتیک شنگال راهپیمایی کردند.

 

در این راهپیمایی یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار شد و اعلام شد، همگان بخوبی میدانند که خلق شنگال از منصبهای اداری، سیاسی و خدماتی سهمی ندارند. همچنین همگان می‌دانند که ایزدیها ۷۴ بار قتل عام شده‌اند. ما از حقوق بشر دفاع کرده و در قبال آن مبارزه می‌کنیم. می‌خواهیم کسانی که سبب کشته شدن و ربوده شدن صدها ایزدی شدند دادگاهی شوند.

 

راهپیمایان درخواستهای خود را به حکومت عراق اعلام کردند که عبارتند از:

- نمیخواهیم مسئولین پیشین که سبب ٧۴مین قتل‌عام خلق شنگال هستند و سیاست‌های بارزانی را در میان ایزدی‌ها اعمال می‌کنند به شنگال بازگردند.

- ما میخواهیم خود، خود را اداره کنیم، نمی‌خواهیم دیگران ما را اداره کنند.

-از حکومت فدرال و سازمانهای حقوق بشری می‌خواهیم که شنگالی‌ها را در انجمن شهرداری شنگال سهیم کنند.

-از سازمانهای حقوق بشر و مسئولین می‌خواهیم به سیاستها و توطئه‌ها بر ضد شنگال پایان دهند و به اراده‌ی خلق شنگال احترام گذاشته شود.