ضرب و شتم سعید شیرزاد در چهلمین روز اعتصاب غذا

سعید شیرزاد، زندانی سیاسی کُرد به دستور ریاست زندان رجایی شهر مورد ضرب و شتم قرار گرفته است

سعید شیرزاد، زندانی سیاسی کُرد به دستور ریاست زندان رجایی شهر مورد ضرب و شتم قرار گرفته است

 

سعید شیرزاد زندانی سیاسی کُرد در زندان رجایی شهر که بیش از چهل روز است در اعتصاب غذا به سر می‌برد و دچار افت فشار و کاهش وزن شدید است بدلیل پافشاری بر ادامه‌ی اعتصاب غذا و پیگیری مطالباتش که پس دادن و جبران وسایل غارت شده و تخریب شده توسط گارد زندان است، به دستور "محمد مردانی" ریاست زندان رجایی شهر و به دست ماموران امنیتی این زندان به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته طوری که یکی از دندان‌هایش شکسته است و پس از آن به عنوان تنبیه به بند ۳ این زندان منتقل شده است.

 

سعید شیرزاد پس از این ضرب و شتم و توهین اعلام کرده است که دست از اعتصاب غذا نمی‌کشد و در ادامه‌ی این اعتصاب تنها آب خالی می‌نوشد.

 

سعید شیرزاد فعال مدنی در حوزه‌ی کودکان کار و زندانی سیاسی، در دوازدهم خردادماه ۱۳۹۳، در محل کار خود در پالایشگاه تبریز بازداشت و ابتدا به زندان اوین منتقل شد و پس از مدتی به زندان رجایی شهر کرج تبعید شد.

 

این زندانی سیاسی پس از چندین مرتبه تعویق دادرسی، نهایتا شهریور ماه ۱۳۹۴ از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ‌‌"صلواتی" و با حضور وکیل او امیرسالار داودی پس از گذشت پانزده ماه از تاریخ بازداشتش، به اتهام «ﺍﺟﺘﻤﺎﻉ ﻭ ﺗﺒﺎﻧﯽ ﺑﻪ ﻗﺼﺪ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﻋﻠﯿﻪ ﺍﻣﻨﯿﺖ ﮐﺸﻮﺭ» به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.