عملیات گریلایی در جولمیرگ و شرنخ: ۳ کنترا و ۶ ارتشی کشته شدند

مرکز خبررسانی ه.پ.گ با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد، در نتیجه‌ی عملیات‌های نیروهای گریلا در شرنخ و جولمیرگ علیه ارتش اشغالگر ترکیه ۳ کنترا و ۶ ارتشی کشته شده‌اند.

  مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کردستان ه.پ.گ دربار‌ه‌ی آخرین عملیات‌های نیروهای گریلا و تحرکات نظامی ارتش اشغالگر ترکیه اطلاعیه‌ای را منتشر کرد.

  متن اطلاعیه‌ی ه.پ.گ به شرح زیر است:

  "نیروهایمان در چهارچوب کارزار انتقامی شهید مدیا ماوا و شهید رزگار گور زنجیره عملیات‌هایی را به انجام رساندند. جزئیات بیشتر درباره‌ی عملیات نیروهایمان به شرح زیر است؛

  عملیات‌های همزمان در شرنخ:‌ ۳ کنترا (‌ضد گریلا) کشته شدند

  مدتیست ارتش اشغالگر ترکیه ساخت پایگاهی در تپه کرکول واقع در الکه در شرنخ شروع کرده است. نیروهایمان در ساعت ۷:۲۰ روز ۱۵ ژوئیه / ۲۴ تیر علیه خودرو ارتش اشغالگر ترکیه که به این پایگاه می‌رفت عملیات تله انفجاری انجام دادند. در این عملیات خودرو تماما منهدم شده و کشته شدن ۳ کنترا محرز شده است. نیروهایمان علیه بیل‌مکانیکی که در راه این پایگاه مشغول به کار بود را با تاکتیک تله انفجاری هدف قرار داده و در نتیجه‌ی آن بیل مکانیکی منهدم شد. پس از عملیات ارتش اشغالگر ترکیه با کمک بالگردهای سیکورسکی کشته و زخمی‌های خود را منتقل کرد. یگان عملیاتیمان بدون هیچ آسیبی به نقطه‌ی خویش بازگشتند.

  ارتش اشغالگر ترکیه در رسانه‌های خویش این عملیات را بمانند عملیاتی علیه کارگران نشان داده است. این اشخاص مستقیما با ارتش اشغالگر ترکیه همکاری کرده و به کنتراگری پرداخته بودند. این اشخاص به خدمت ذهنیتی پرداخته‌اند که ارزش‌ها و خلق‌ کرد را هدف قرار می‌دهد،‌ نام بردن از آن‌ها به عنوان کارگر بخشی از جنگ روانی دولت اشغالگر ترکیه است.

  در عملیات نیروهای یژاستار ۶ ارتشی کشته شدند

  در ساعت ۱۷ روز ۱۶ ژوئیه / ۲۵ تیر نیروهای یژاستار علیه اتاقک نگهبانی و خودرو نظامی از نوع ریو به سوی پایگاه زرین در شهرستان اسندره در گَوَر واقع در جولمیرگ می‌رفت عملیات‌هایی را به انجام رساندند. در این عملیات‌ها ضربات مهلکی بر خودرو نظامی و اتاقک نگهبانی وارد شده و کشته شدن ۶ ارتشی محرز شده است. پس از این عملیات ارتش اشغالگر به گونه‌ای بدون وقفه با سلاح‌های سنگین منطقه‌ی عملیات را هدف قرار داد. یگان عملیاتیمان بدون هیچ آسیبی به نقطه‌ی خویش بازگشتند.

  در تندورک ۳ گریلا به شهادت رسیدند

  در ساعات شب روز ۱۳ ژوئیه / ۲۲ تیر هواپیماهای جنگنده‌ی ارتش اشغالگر ترکیه ناحیه‌ی شهید توان در عرصه‌ی تندورک واقع در آگری را هدف قرار دادند. در نتیجه‌ی این بمباران‌ها ۳ تن از رفقایمان به شهادت رسیدند. در آینده درباره‌ی مشخصات رفقایمان اطلاعات بیشتری را به اطلاع افکار عمومی خواهیم رساند.

  تحرکات نظامی در عرصه‌ی چمچه در قاخزمان ادامه دارد

  روز ۲۶ ژوئیه / ۵ تیر ارتش اشغالگر ترکیه در عرصه‌ی چمچه واقع در منطقه قاخزمان در قرس تحرکاتی نظامی را آغاز کرده بود. تحرکات نظامی تاکنون ادامه داشته و ارتش اشغالگر ترکیه به کمین گذاری در منطقه پرداخته است.

  در ساعت ۰۰:۱۰ روز ۱۷ ژوئیه / ۲۶ تیر هواپیماهای جنگنده‌ی ارتش اشغالگر ترکیه منطقه حکاری در مناطق حفاظتی مدیا را بمباران کردند. در نتیجه‌ی این بمباران‌ها هیچ آسیبی به نیروهایمان وارد نشده است. "