فرماندار فراری پ.د.ک در شنگال، اینبار از دست مردم فرار کرد

​​​​​​​هزاران نفر از شهروندان شنگال مانع از بازگشت فرماندار فراری شنگال به ساختمان فرمانداری شدند. به گفته خلق شنگال محما خلیل عضو پ.د.ک در حین حمله داعش به شنگال به ایزدی‌ها خیانت کرده است

فارس حربو رییس ـشترک شورای خلق در این باره به خبرگزاری فرات گفت: هزاران نفر از شهروندان شنگال پس از عبور از پست بازرسی شهر وارد این شهر شده و در مقابل ساختمان فرمانداری گردهم آمده‌اند. شهروندان معترض در مقابل فرمانداری شهر اعلام کردند که به هیچ طریقی اجازه نخواهند داد تا یکبار دیگر مسئولان سابق که در قتل‌عام ایزدی‌ها دست داشته‌اند به شنگال برگردند و در رأ‌س امور آنان قرار گیرند.

 

فارس حربو در پاسخ به سئوال دلایل ممانعت مردم از ورود محما خلیل فرماندار فراری پ.د.ک در شنگال گفت: عناصری اینچنینی بجای انتصاب بر مسئولیت‌هایی که در آن به مردم خیانت کرده‌اند بایست در دادگاه محاکمه شوند.

 

قابل ذکر است که پارت دمکرات کردستان عراق تا آگوست ٢٠١۴ اداره منطقه شنگال را بر عهده داشت و در روز دوم آگوست این سال شهر و روستاهای این منطقه را به تبهکاران داعش واگذار کرده و بدون شلیک حتی یک گلوله خلق ایزدی را به جنایت‌کاران داعش سپردند.

 

مسئولانی که در جریان خیانت واگذاری شنگال به داعش دست داشته‌اند عبارتند از: محما خلیل، فرماندار فراری شنگال، ویس نایف رییس شورای بخش شنگال؛ نایف سیدو، مسئول ناحیه سنونه؛ الیاس خزر، مسئول شورای ناحیه سنونه؛ عبدالحمید قاسم، مسئول ناحیه بلیچ؛ ایزدین نادم مسئول شورای ناحیه بلیچ؛ خدر خویدا مسئول ناحیه گرعزیر؛ سیدو خشو مسئول ناحیه گرعزیر.

 

جالب اینکه هیچکدام از مسئولان پ.د.ک در مورد واگذاری خلق ایزدی به داعش مورد بازخواست و محاکمه قرار نگرفته‌اند.