محکومیت ۱۵ تن از کارگران پتروشیمی ایلام به حدود ۹ سال زندان و ۱۱۰۰ ضربه شلاق

​​​​​​​دادگاه کیفری ایلام کارگران پتروشیمی این استان را به دلیل شرکت در اعتصاب اردیبهشت ماه به ٩ سال زندان و یک هزار و صد زربه شلاق محکوم کرد

شعبه ۱۰۴ دادگاه کیفری ایلام ۱۵ تن از کارگران پتروشیمی ایلام را که در اعتصابات اردیبهشت ماه شرکت کرده بودند در مجموع به حدود ۹ سال زندان و ۱۱۰۰ ضربه شلاق محکوم کرده است

 

این کارگران در اردیبهشت سال ۹۷ در اعتصاباتی دو هفته‌ای شرکت کرده بودند که بعدها توسط مراجع قضایی و امنیتی احضار شده بودند.

 

اعتصاب کارگران شرکت پتروشیمی ایران پس از آن شکل گرفت که در فروردین سال ۹۷ این شرکت ۱۱ کارگر را بدون دلیل اخراج کرد.

 

کارگران پتروشیمی ایلام نیز در اردیبهشت ماه در اعتراض به اخراج بی‌دلیل کارگران، پارتی بازی و استخدام نکردن نیروهای بومی دست به اعتصاب زدند و در ۹ اردیبهشت اقدام به بستن مسیرهای منتهی به پتروشیمی ایلام واقع در چوار کردند.

 

دادگاه کیفری ایلام ۱۵ تن از این کارگران را به اتهام "اخلال در نظم و آسایش عمومی"  به زندان و شلاق محکوم کرده است.

 

هر یک از این ۱۵ کارگر به ۶ ماه زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده اند.

 

دادگاه کیفری ایلام گفته است این افراد با شکایت شرکت پتروشیمی ایلام به دادگاه فراخوانده شده‌اند.

 

شرکت پتروشیمی ایلام طی سالهای فعالیت خود همواره از استخدام نیروهای بومی منطقه خودداری کرده و همین امر سبب ناراحتی و خشم عمومی شده است. استان ایلام خود دارای درصد بالای فقر و بیکاری می‌باشد. تعداد شرکت‌ها و فرصتهای شغلی در این استان بسیار اندک است اما همین اندک فرصتها هم به نیروهای غیر بومی تعلق می‌گیرد.

 

اسامی کارگرانی که به زندان و شلاق محکوم شدند؛ به شرح زیر اعلام شده است:

افشار رشیدی، انور رشیدی، صادق رستمی، نادر خاکی، میلاد دوستی، محمد صالح قیطاسی، صادق کاکاخانی، توحید قیطاسی، سعید قیطاسی، امین ارکوازی، حجت اسماعیلی ،عباس مظفری، علی کاکاخانی اهل چوار، محمد حیدری و علی نجات اعظمی.