نازلی‌جان کوبانی: کردستان هرگز تسلیم نخواهد شد

این گریلای زن بر مبارزه برای شکستن دیوارهای زندان امرالی ترکیه و آزادی رهبر اوجالان تأکید کرده و خاطرنشان می‌كند که کردستان هرگز تسلیم نخواهد شد.

نازلی‌جان کوبانی از زنان گریلای یژاستار که در ارتفاعات خاکورک مشغول نبرد با نیروهای اشغالگر ترکیه است می‌گوید برای درک مقاومت کوبانی باید به کوهستان‌های کردستان رفت. او بر مبارزه برای شکستن دیوارهای زندان امرالی ترکیه و آزادی رهبر اوجالان تأکید کرده و خاطرنشان می‌كند که کردستان هرگز تسلیم نخواهد شد.

 

یکی از دلایل اصلی شکست نیروهای اشغالگر در نابودی حزب کارگران کردستان طی ۴٠ سال گذشته این بوده که هر ساله جوانان زیادی از چهار بخش کردستان به این جنبش ملحق می شوند. 

 نازلی‌جان کوبانی یکی از این جوانان است که از روژاوا به گریلاهای آزادیخواه پیوست. او دلیل این اقدام را علاقه به نظریات رهبر اوجالان در مورد جامعه بیان می‌کند.

 

نازلی‌جان کوبانی می‌گوید هر چند که رهبرش را ندیده است اما در مورد روابطش با مردان و زنان که بر اساس جستجوی حقیقت بوده در روژاوا شنیده بود و تحت تأثیر قرار می‌گرفت.

 

این گریلای زن که در منطقه کوهستانی خاکورک مشغول نبرد با نظامیان اشغالگر ترکیه است می‌گوید برای درک مقاومت کوبانی باید به کوهستان‌های کردستان رفت و عشق انقلابیون جانباخته‌ای چون زیلان و بریتان را در درختان و شکوفه‌هایی که بر جا مانده‌اند لمس کرد.

 

او می‌گوید با همرزمانش در خاکورک در برابر هجوم دشمن که از نیروی هوایی و انواع تجهیزات پیشرفته جنگی برخوردار است می‌جنگند و سلاح اصلی آنها در این پیکار، اراده و ایدئولوژی رهبر اوجالان است.

 

نازلی‌جان کوبانی تأکید می‌کند که با وجود سنگینی جنگ در خاکورک هرگز این منطقه که یادآور مقاومت انقلابیون بزرگ است را برای جولاندهی دشمن رها نخواهند کرد.

 

او زنان گریلای یژاستار را در اینباره هم نظر توصیف می‌کند و می‌افزاید:"در برابر هجوم آنهایی که مرتکب کشتار زنان و  کودکان در عفرین شدند خواهیم ایستاد و خلقمان نباید تحت تأثیر جنگ روانی رژیم ترکیه قرار گیرند. زیرا کردستان هرگز تسلیم نخواهد شد."