نامه گریلاها به اعتصاب کنندگان در جنوب کردستان

​​​​​​​گریلاهای کردستان با ارسال نامه‌ای به فادیله توک، ناصر یاغز و هریم محمود که در جنوب کردستان دست به اعتصاب غذا زده‌اند اظهار داشتند: ما بیش از هر زمان دیگری به پیروزی نزدیک هستیم؛ پیروزی از آن ماست.

اعتصاب غذای کردها برای  پایان دادن به انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان در جنوب کردستان همچنان ادامه دارد. ١۶٠ روز از اعتصاب غذای ناصر یاغز از اعضای حزب دمکراتیک خلق‌ها در هولیر میگذرد، فادیله توک از اعضای مجلس اشتار نیز ١٠٠ در کمپ پناهندگان مخمور ١٠٠ روز است که دست به اعتصاب غذا زده است و هریم محمود نیز در کلار، ۶۵ روز است اعتصاب غذای خود را ادامه می دهد.

 

در نامه گریلاها به سه تن از اعتصاب کنندگان ایده‌های اوجالان که امروزه به اجرا درآمده‌اند برجسته شده ا ست. گریلاها در این نامه از مردم جنوب کردستان خواسته‌اند که سکوت را بشکنند.

 

متن نامه بدین شرح است:

"با درود به تمامی اعتصاب کنندگان و آرزوی موفقیت. رهبر آپو امیدهای آزادی و پیروزی را تقویت کرده است. تمامی خلق کرد، ملت، دمکراسی و آزادی با انزوای رهبر آپو در زندان، زندانی شده است. آنها درصددند قلبهای میلیونها نفر را با انزوا زندانی کنند. با این وجود آنها نمی‌دانند که ایده‌های رهبر آپو در قلب میلیونها نفر که خواهان آزادی وی هستند رسوخ کرده و این ایده ها الهام بخش زندگی روزانه هستند.

 

 ما از مردم جنوب کردستان خواستار شکستن سکوت هستیم. بر مبنای ایده‌های مشترک، ما باید به صیانت از رهبر آپو و میهنمان بپردازیم. ما آزادی رهبر آپو را به خلقمان، به بشریت، به کسانی که خواهان آزادی وی هستند، به مادران و روح پاک شهیدان تقدیم خواهیم کرد. ما بیش از هر زمانی به پیروزی نزدیکتر بوده پیروزی از آن ماست."