ه.پ.گ از ٩ شهید عرصه‌ی جودی تجلیل به عمل آورد

​​​​​​​ه.پ.گ یاد و خاطره ٩ گریلا را که در عرصه جودی شمال کردستان در نبرد با رژیم غاصب ترکیه به شهادت رسیده‌اند گرامی داشت

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق با صدور بیانیه‌ای از ٩ گریلای خود که حین جنگ و یا بمبارن رژیم غاصب ترک در عرصه جودی به کاروان شهدای راه آزادی کردستان ملحق شده‌اند تجلیل به عمل آورده است.

بنابر گزارش ه.پ.گ ارتش غاصب ترک از ٣١ اکتبر/ ٩ آبان تا ٣ نوامبر/ ١٢ آبان عملیات نظامی وسیعی را در عرصه جودی شرنخ صورت داده و جنگنده‌های ارتش ترک این منطقه را بارها هدف بمباران قرار داده‌اند. در این میان نیروهای گریلا مقاومت بزرگی علیه اشغالگران را طی چهار روز از خود نشان دادند و چندین عملیات موفق گریلایی به انجام رسانده‌اند. ه.پ.گ از اعلام تعداد کشته و زخمی‌های دشمن اظهار بی‌اطلاعی کرده است. شدت بمباران منطقه توسط جنگنده‌های رژیم ترک به حدی بوده که زیان فراوانی را به جغرافیای طبیعی منطقه وارد کرده است.

ه.پ.گ سپس می‌افزاید:"در این عملیات [دشمن] رفقایمان روزا، مظلوم، تیرژ، شوگر، چکدار و کاتو در جنگ و بمباران به شهادت رسیدند. همچنین رفقا سورخوین، زانا و کارلی که به سختی زخمی شده بودند از اسارت در چنگال دشمن سر باز زدند و با انفجار نارنجک‌های شخصی خود را به شهادت رساندند. مشخصات رفقا شوگر و کارلی پس از کسب جزئیات کامل با افکار عمومی در میان گذاشته می‌شود.

مشخصات شهدا:

   نام: نفصجهان یلدز

   کد سازمانی: روزا تولهلدان سرحد

   محل تولد: وان

   زمان و مکان شهادت: ١ نوامبر ٢٠١٨/ شرنخ


   نام: عبدالرحمان سالتان

   کد سازمانی: تیرژ آمد

   محل تولد: آمد

   زمان و مکان شهادت: ١ نوامبر ٢٠١٨ / شرنخ


   نام: جواهر انجو

   کد سازمانی: سورخوین اکین

   محل تولد: شرنخ

   زمان و مکان شهادت: ١ نوامبر ٢٠١٨/ شرنخ


   نام: حسین درویشی

   کد سازمانی: مظلوم اردال

   محل تولد: خوی

   زمان و مکان شهادت: ١ نوامبر ٢٠١٨/ شرنخ


   نام: سرحد گرَم

   کد سازمانی: چکدار جیلو

   محل تولد: شرنخ

   زمان و مکان شهادت: ١ نوامبر ٢٠١٨ / شرنخ


   نام: سردم کاچار

   کد سازمانی: زانا چراو

   محل تولد: سرت

   زمان و مکان شهادت: ٢ نوامبر ٢٠١٨/ شرنخ


   نام: محمد بابات

   کد سازمانی: کاتو سگرکه

   محل تولد: شرنخ

   زمان و مکان شهادت: ٢ نوامبر ٢٠١٨/ شرنخ

 

ه.پ.گ در ادامه بیانیه ضمن ابراز تسلیت به خانواده شهدا، خلق میهن‌دوست بوتان و آحاد خلق کردستان با آرمان‌های جانباختگان راه رهبری آزاد-کردستان آزاد تجدید میثاق کرده است.