ه.پ.گ: شهدای بوتان و آمانوس سمبل ایستادگی‌اند

ه.پ.گ در بیانیه‌ای کتبی مشخصات شش گریلای شهید در عرصه‌‌ای بوتان و آمانوس را منتشر کرده و می‌گوید که هر کدام از آنان سمبل‌ ایستادگی‌اند

مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق مشخصات شش گریلا را که سال گذشته میلادی در عرصه‌های مبارزاتی بوتان و آمانوس به شهادت رسیده‌اند منتشر کرده است. ه.پ.گ اعلام کرده است:"رژیم فاشیست آ.ک.پ/م.ه.پ از تمام امکانات برای موفقیت در جنگ نابودگرانه علیه خلق کرد استفاده می‌نماید و جنگ همه‌جانبه‌ای را علیه جنبش و خلقمان اعلان کرده است. اما گریلاهای کردستان در مقابل رژیم استعمارگری که کرد و کردستان را هدف قرار داده است با روحیه‌ای فدایی می‌جنگند و هم در کردستان و هم در ترکیه حملات رژیم را در هم شکسته‌اند. در این مبارزه رفقایمان دیار، روهات، درویش، فرهاد، حقی و سیابند در ماه مارس ٢٠١٨ حین جنگ با دشمن به شهادت رسیدند، یاد و خاطره رفقای شهید را گرامی می‌داریم."

 

در ادامه بیانیه آمده است:"رفقای نامبرده هر کدام از منطقه از کردستان با سر دادن شعار [رهبری آزاد، کردستان آزاد] به صفوف نیروهای جنبش آزادیخواهی کردستان پیوستند و با رنج و فداکاری سعی نمودند تا خط مشی رهبری را در زندگی انقلابی خویش عملی نمایند. رفقا دیار، روهات، درویش، فرهاد، حقی و سیابند همچون قهرمانان خلق‌‌ در صفوف مقدم به نبرد با دشمن پرداختند. ما در مقاومت یاد آنان را گرامی می‌داریم و به آنها را نماد مبارزه خود قرار می‌دهیم."

 

در خاتمه بیانیه ضمن اعلام مشخصات شهدا آمده است:"هر کدام از این رفقا نمونه‌ای از ایستادگی است. ما یکبار دیگر ضمن ابراز تسلیت به خانواده و خلق میهن‌دوست کردستان با احترام از آنان تجلیل می‌کنیم و با آرمان‌های آنان تجدید میثاق می‌کنیم."

 

مشخصات شهدا به این شرح است:

   نام: معصوم ایلهان

   کد سازمانی: دیار گابار

   محل تولد: شرنخ

   زمان و مکان شهادت: ١٧ مارس ٢٠١٨/ گابار


   نام: انس چابک

   کد سازمانی: روهات جودی

   محل تولد: موش

   زمان و مکان شهادت:١٧ مارس ٢٠١٨/ گابار


   نام: قاسم حسین

   کد سازمانی: درویش عگید

   محل تولد: کوبانی

   زمان و مکان شهادت: ٢٧ مارس ٢٠١٧/ آمانوس


   نام: نجم‌الدین کوتوم

   کد سازمانی: فرهاد سرت

   محل تولد: سرت

   زمان و مکان شهادت: ٢٧ مارس ٢٠١٨/ آمانوس


   نام: سلیمان کلیچ

   کد سازمانی: حقی تکوشر

   محل تولد: دیلوک

   زمان و مکان شهادت: ٢٧ مارس ٢٠١٨/ آمانوس


   نام: تانژو دمیر

   کد سازمانی: سیابند سرهات

   محل تولد: آگری

   زمان و مکان شهادت: ٢٧ مارس ٢٠١٨/ آمانوس