هم‌وطن آکره‌ای برای اعلام نارضایتی در مقابل سیاست ضدخلقی پ.د.ک دست به خودکشی زد

شب گذشته یک هم‌وطن باشور کردستان در کوهستان آکری با پخش مستقیم در شبکه‌های اجتماعی به زندگی خود پایان داد

شب گذشته یک هم‌وطن با نام صبحی عبدالله با نام مستعار حاکم گوران در یکی از کوهستانهای منطقه‌ی آکری از توابع استان دهوک در باشور کردستان در شبکه‌های اجتماعی به صورت مستقیم پیامی را پخش نمود. در هنگام پخش مستقیم پیام خود را به شدت زخمی کرد و به همین دلیل امروز جان باخت. وی در هنگام پخش پیامش شعارهای "اتحاد، استقلال و آبادانی " را سر داد.

 

حاکم گوران در هنگام برگزاری رفراندوم باشور کردستان به یکی از کوههای اطراف رفته و مدت ۲ سال در آنجا ماند. وی گفته بود، تا زمانی که کردستان مستقل نشود بر نخواهد گشت، اما بعدها با پادرمیانی چندین تن به شهر بازگشت.

 

در پیام شب گذشته حاکم گوران اعلام کرد، "زمانی که از کوه پایین آمدم می‌خواستم به اعتصاب و تلاش و مبارزه‌ی خود در شهر دهوک ادامه دهم. می‌خواستم به همه‌ی شهرها بروم اما دولت اجازه نداد. حدود یک ماه منتظر پاسخ مسئول شاخه‌ی پارتی استان دهوک شدم اما پاسخی دریافت نکردم. به همین دلیل مجبور شدم به سلیمانیه بروم. برای من فرقی ندارد به زاخو یا سوران یا هر شهر دیگری بروم چون همه کردستان هستند."

 

وی در ادامه گفت، "زمانی که به سلیمانیه رفتم یک هدف اصلی داشتم آن هم مخالفت با اختلافات داخلی کردها در همه‌ی شهرهای کردستان بود. هیچ هدف شخصی نداشتم. برای همین چیزها هم از من انتقاد می‌کردند."

 

در پیام مستقیم حاکم گوران وی می‌گوید که حاضر بوده است دست و پای همه‌ی مسئولین کردستان را ببوسد به شرطی که به اختلافات داخلی دامن نزنند و کشور را به سمت اتحاد و آبادانی ببرند."کردستان یکیست. دهوک، هولیر و یا زاخو با هم فرقی ندارند و هر کس مانند من هدفش اتحاد باشد باید به همه‌ی احزاب سیاسی مراجعه کند و برای منافع این سرزمین دست خود را به سمت آنها دراز کند."

 

وی در مورد اختلافات ی.ن.ک و پ.د.ک گفت،"دشمنی اتحاد میهنی با پارتی دشمنی تاریخی است و به ۳۱ آگوست بازمی‌گردد و هرگز آنرا فراموش نخواهند کرد. یکیتی هرگز دست اتحاد و دوستی به سمت پارتی دراز نمی‌کند. به همان شیوه پارتی هم برای ١۶ اکتبر اتحاد میهنی را نمی‌بخشد."

 

حاکم گوران که دارای تابعیت کشور هلند است گفت دلیل بازگشت وی به کردستان پست و مقام نبوده است. "من یک کرد میهن‌دوست هستم. از روز اولی که به کردستان بازگشته‌ام هیچ درخواستی از هیچ فرد یا حزبی نداشته‌ام. در سلیمانیه بسیار مرا مورد احترام قرار دادند و حتی پیشنهاد پست و مقام به من داده شد اما من آنرا رد کردم. چون همه می‌دانند من برای گرفتن پست و مقام بازنگشته‌ام بلکه برای خدمت به کردها و مبارزه با دشمنیهای داخلی در کردستان بازگشته‌ام."

 

وی خطاب به افراد خارج از دولت گفت، "همه علیه حکومت به پاخیزید و با هم متحد و هم صدا شوید و هر کاری که می‌توانید برای اتحاد داخلی انجام دهید."

 

وی در پایان پیام خود گفت؛"چرا خلق ما صاحب تصمیم و اراده نیست؟ این برای ما مایه‌ی شرمساری است. اگر کرامت و غیرت نداشته باشیم حقوق و مزایا چه فایده‌ای دارد؟ در حالی که فرزندانمان نان تسلیمیت ما را بخورند؟ من دو سال با هدف اتحاد کردها اعتصاب کردم اما هیچ حزب و فردی و حتی حکومت هم از من حمایت نکردند. من برای آبادانی کردستان خود و هر دو فرزندم را فدا خواهم کرد."

 

به گزارش روژنیوز، دیروز حاکم گوران پیش از آنکه خودکشی کند پیامی را منتشر کرده است و اعلام کرده که شب در لایو به زندگی خود پایان خواهد داد اما هیچ کدام از نیروهای امنیتی استان دهوک به بهانه‌ی آنکه مکان وی را نمی‌دانسته‌اند اقدامی انجام نداده و مانع خودکشی وی نشده‌اند.

 

این بهانه‌ی نیروهای امنیتی در حالیست که پیدا کردن مکان وی بسیار آسان بوده است. چون مکانی که وی از آنجا پیام خود را منتشر کرده و اقدام به خودکشی کرده است مکانی نزدیک به شهر بوده است و چند دقیقه پس از خودکشی وی افرادی به این محل رفته‌اند.