وکلای لیلا گووَن نسبت به وضعیت جسمی وی هشدار دادند

​​​​​​​وکلای لیلا گووَن رییس مشترک کنگره جامعه دمکراتیک- ک.ج.د و نماینده سابق ه.د.پ که از یکماه پیش دست به اعتصاب غذا زده است اعلام کردند: وضعیت گووَن خطرناک است

لیلا گووَن از یکماه پیش در محکومیت حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان دست به اعتصاب غذا زده است. وکلای این زندانی سیاسی کرد روز جمعه در شهر آمد در ٣٠مین روز اعتصاب غذای موکل خویش کنفرانسی مطبوعاتی برگزار کردند

 

وضعیت خطرناکی در پیش است

جمیله تورهالی بالساک از وکلای لیلا گووَن با خطرناک خواندن ٣٠‌ روز اعتصاب غذا وضعیت لیلا گووَن را هشدار دهنده اعلام کرد. به گفته وی لیلا گووَن دچار سردرد شده و بشدت لاغر شده است. تورهالی بالساک گفت که نشانه‌هایی از فراموشی و لکنت زبان در لیلا مشهود است. در ٢٠١٢ حین اعتصاب غذا به بیمارستان منتقل شده بود و در نتیجه آزمایش‌ها وجود تومور مغزی در سر لیلا اثبات شده بود. اگر چه نیاز دائمی به استفاده از دارو و درمان دارد اما به دلیل اعتصاب غذا از مصرف داروها سر باز زده است.

 

تداوم حبس گووَن غیرقانونی است

بالساک بر استفاده از ویتامین ب ١ برای کسانی که دست به اعتصاب غذا زده‌اند تأکید کرد. به گفته وی مسئولان زندان به بهانه اینکه ب ١ از خارج به شیوه غیرقانونی وارد ترکیه می‌شود اجازه مصرف آنرا به زندانیانی که دست به اعتصاب زده‌اند نمی‌دهند.

 

وی تداوم حبس گووَن در زندان را غیرقانونی خواند و خاطرنشان کرد که افرادی که در زندان دست به روزه مرگ می‌زنند خواهان رساندن پیام. دیدگاه و خواسته‌های خود هستند.

 

باید به خواسته‌های گووَن عمل شود

جمیله تورهای بالساک وکیل لیلا گووَن خواهان توجه به خواسته‌های موکل قبل از وقوع وضعیت ناخواسته‌ای شد. وکلا از افکار عمومی خواستند تا با حساسیت رفتار نمایند.

 

به حصر پایان داده شود

سردار چلبی از وکلای کرد گفت، لیلا گووَن ترانه‌ای سروده و به همین دلیل به تخلف انضباطی محکوم شده است، به دلیل اعلام نارضایتی دادستان از وی بازجویی کرده است. چلبی تأکید کرد که علی‌رغم ناراحتی‌های جسمی لیلا گوون لازم است به خواسته‌های وی عمل شود و به حصر پایان داد.