پ.د.ک منطقه گویر را هم به عراق واگذار کرد/ پیشمرگ برای سرکوب خلق به شهرها گسیل شد

طبق گفته‌های یکی از فرمانده‌های لشکر گُلان متعلق به حزب دمکرات کردستان عراق نیروهای آنان از شهرک گویر عقب‌نشینی کرده و آنرا به تمامی به نیروهای عراقی واگذار کرده‌اند.

طبق گفته‌های یکی از فرمانده‌های لشکر گُلان متعلق به حزب دمکرات کردستان عراق نیروهای آنان از شهرک گویر عقب‌نشینی کرده و آنرا به تمامی به نیروهای عراقی واگذار کرده‌اند. به گفته این فرمانده دلیل عقب‌نشینی‌ از این منطقه فقدان نیروی پیشمرگ به تعداد کافی بوده زیرا بسیاری از آنان برای "سرکوب" (!) قیام‌ها به شهرها اقلیم کردستان گسیل شده‌اند.

 

این فرمانده که نخواسته از وی نام برده شود در گفت‌وگو با خبرگزاری روژنیوز اظهار کرده که ساعت ٢١ دیشب (پنج شنبه شب) به آنان دستور داده شد به منطقه بادینان عقب‌نشینی کنند.

 

خاطرنشان می‌شود که شبه‌نظامیان موسوم به لشکر گُلان از نیروهای ویژه حزب دمکرات کردستان عراق تحت فرمان پسر مسعود بارزانی 'منصور' می‌باشند که در ١٧ اکتبر /٢۵ مهرماه سال جاری از شنگال فرار کرده و این منطقه را به نیروهای عراقی واگذار کرده بودند. این نیروها در آگوست ٢٠١۴ هم طی توافقی شنگال را به داعش واگذار و دهها زن و کودک ایزدی را در چنگال داعش تنها گذاشتند.