پیکر روزنامه‌نگار شهید "رزگار آدانمیش" به خاک سپرده شد

از طرف مرکز فرهنگی ـ هنری کمپ مخمور ، مراسمی ویژه برای استقبال از پیکر شهید رزگار اجرا شد که شرکت‌کنندگان در این مراسم شعارهایی مانند "شهدا زنده‌اند" ، "زنده‌باد رهبر آپو" و " ای شهید انتقام خون تو را خواهیم گرفت"  را سردادند.

روز گذشته پیکر روزنامه‌نگار شهید "رزگار آدانمیش" خبرنگار خبرگزاری هاوار، از شهر قامشلوی روژئاوای کردستان به سوی کمپ پناهندگان شهید رستم جودی واقع در شهرک مخمور روانه گشت و ساعت ١٩ همان روز در کمپ شهید رستم جودی ، طی مراسمی شایسته به خاک سپرده شد

 

از طرف مرکز فرهنگی ـ هنری کمپ مخمور ، مراسمی ویژه برای استقبال از پیکر شهید رزگار اجرا شد که شرکت‌کنندگان در این مراسم شعارهایی مانند "شهدا زنده‌اند" ، "زنده‌باد رهبر آپو" و " ای شهید انتقام خون تو را خواهیم گرفت"  را سردادند.

 

در این مراسم پیامی از سوی اتحادیه‌ی رسانه‌های دموکراتیک ـ ی.ر.د قرائت شد که در آن آمده بود : "رفقا  رزگار ، دلیشان و هوگر حین پوشش خبرهای مربوط به عملیات تندباد جزیر به شهادت رسیدند و راه روزنامه‌نگاران شهیدی چون غربتعلی اَرسوز ، دنیز فرات ، نوژیان اَرهان ، مصطفی محمد ، غریب وَلات ، مَزلوم باگوک ، آگری بانه ، فیراز داغ و ودات حسین را تداوم بخشیدند."

 

در بیانیه‌ی ی.ر.د همچنین آمده بود : "رفیق رزگار به همراه رفیق دنیز فرات کار خبررسانی را آغاز کرد. در زمان حمله‌ی تبهکاران داعش به کردستان در خطوط مقدم جنگ، کار پوشش خبری را بر عهده گرفت  در سال ۲۰۱۴ نیز به مثابه‌ی فرزند خلقی تحت سلطه‌ی استعمار، برای اینکه آزمون انقلاب روژآوا را از نزدیک تجربه کند و به پوشش خبرهای مربوط به آن بپردازد راهی روژآواری کردستان شد."

 

در بخشی دیگر از بیانیه‌ی ی.ر.د اشاره شده : "رفیق رزگار در سال ۲۰۱۶ برای اینکه آزارها، مقاومت‌ها‌ و سازماندهی خلق ایزدی را به جهانیان نشان دهد، در زمان حمله‌ به خانه‌سور که از سوی تبهکاران وابسته به پ.د.ک انجام گرفت ، همراه رفیق نوژیان اَرهان به پوشش خبرهای مربوط به این واقعه پرداختند.

رفیق رزگار خود را خبررسان جنگ می‌دانست و به طور مدوام در خطوط مقدم جنگ به کار خبررسانی مشغول بود."

 

در پایان بیانیه‌ی مذکور، اتحادیه‌ی رسانه‌های دموکراتیک مراتب تسلیت خود را به خانواده‌ی شهید رزگار آدانمیش ابراز نموده، همچنین سوگند یاد کردند که راه شهید رزگار را تداوم بخشند.

 

در این مراسم حسین کارا ، رییس مشترک مدیریت کمپ شهید رستم جودی سخنانی را ارائه نمود و گفت: رزگار جوانی متعلق به کمپ مخمور بود که در سطحی بالا نمونه‌ای از مقاومت و مبارزه در این کمپ بود. ما به شهیدان خود مفتخریم و سوگند یاد می‌کنیم که راه آنان را تداوم بخشیم."

 

در بخشی دیگر از مراسم ، مریم آدانمیش مادر شهید رزگار آدانمیش سخنانی را ارائه نمود و ضمن خیرمقدم به شرکت‌کنندگان در مراسم گفت: "رزگار راه آزادی را در پیش گرفت و ما نیز سوگند یاد می‌کنیم که راه او را ادامه دهیم."

 

پس از پایان سخنرانی‌ها ، شرکت‌کنندگان در مراسم، پیکر روزنامه‌نگار شهید "رزگار آدانمیش" را در آرامگاه کمپ پناهندگان شهید رستم جودی به خاک سپردند.

 

رزگار آدانمیش، در روز ۱۲ ماه اکتبر، زمانی که در اطراف دیرالزور به پوشش خبرهای مربوط به عملیات تندباد جزیر مشغول بودند، بر اثر عملیاتی انفجاری که از سوی تبهکاران داعش انجام گرفت، به شدت زخمی شد و سرانجام در روز ۱٨ دسامبر بر اثر شدت جراحات در بیمارستان جان خود را از دست داد.