ک.ج.ک: دمکراتیزاسیون تنها راه‌حل [مسائل] جنوب کردستان است

ریاست مشترک شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کردستان با صدور بیانیه قیام خلق جنوب کردستان را مشروع و حق عنوان کرده و خاطرنشان کرده که مطالبات با راهکارهای مشروع بیان شوند. ک.ج.ک از تمام نیروهای سیاسی خواست تا به مسئولیت‌های خود [در قبال خلق] عمل نمایند

ریاست مشترک شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کردستان با صدور بیانیه قیام خلق جنوب کردستان را مشروع و حق عنوان کرده و خاطرنشان کرده که مطالبات با راهکارهای مشروع بیان شوند. ک.ج.ک از تمام نیروهای سیاسی خواست تا به مسئولیت‌های خود [در قبال خلق] عمل نمایند

 

ریاست مشترک شورای رهبری ک.ج.ک با اشاره به قیام چهار روزه خلق در جنوب کردستان و تداوم آن بیانیه‌ای کتبی صادر نمود و راه‌حل دمکراسی و برنامه دمکراتیک را برای عبور از بحرانهای جاری پیشنهاد نمود

 

ک.ج.ک قیام خلق برای دمکراتیزه نمودن را مایه سربلندی عنوان نمود و می‌افزاید:" برای چارەیابی مسائل سیاسی و اجتماعی می‌توان پلاتفرم، کمیسیون یا کمیته‌ای شامل احزاب متفاوت سیاسی، سازمان‌های اجتماعی-مدنی و نهادهای دمکراتیک را در خود جای دهد و اینگونه به درخواست‌های خلق پاسخگو باشد."

 

تسلیت به خانواده جانباختگان

ک.ج.ک در ادامه بیانیه مراتب تسلیت خود را با خانواده جانباختگان اعلام نمود و برای مصدومین شفای عاجل طلب نموده است. ک.ج.ک می‌افزاید:"خلق کُرد در خاورمیانه فشار، زور و قتل‌عام‌های فراوانی را متحمل گردیده و علیه استعمار، کشتار جمعی و ظلم هزینه‌های سنگینی را بردوش کشیده است. خلق کُرد اینگونه به مقاومت خود ادامه داده و از حداقل حقوق دمکراتیک ملی خود با هزینه‌های گران صیانت به عمل آورده است. خلق کُرد در نتیجه مبارزات صدساله برای دستیابی به زندگی آزاد و دمکراتیک گامهای بزرگی را برداشته و به ایده دمکراتیک و آزاد دست یافته است. خلق کُرد از خلق‌های بدون دولت در تاریخ است که زندگی خود را با ذهنیت آزادی و دمکراسی به بهترین شیوه سرشته است. مبارزه آزادی و دمکراسی در چهار بخش کردستان خلق کُرد را به سطح والایی از ذهنیت دمکراسی و آزادی رسانده است و در خاورمیانه به جایگاه بلندی در میان خلق‌های دارای ذهنیت آزاد و دمکراتیک دست یافته است."

 

ک.ج.ک تصریح می‌نماید که خلق جنوب کردستان با دستیابی به موقعیت سیاسی خواهان زندگی آزاد و دمکراتیک است و این امر خواسته‌ای است که به خوبی قابل فهم است. ک.ج.ک مطالبه زندگی آزاد و دمکراتیک خلق جنوب کردستان را خواستی کاملا برحق و مشروع عنوان نموده است.

 

کنفدرالیسم جوامع کردستان در رابطه با قیام چند روز اخیر آنرا نشانه عدم رضایت خلق از سیاست‌های اعمالی در جنوب کردستان عنوان نموده و خواسته خلق را زندگی سیاسی دمکراتیک و مشارکت در امور سیاسی خود عنوان نموده است. به گفته ک.ج.ک این امر در واقع لزوم مدیریت دمکراتیک نوینی را پیش کشیده که به نیازهای خلق پاسخگو باشد.

 

ک.ج.ک خواهان پاسخگویی احزاب سیاسی حاکم به مطالبات دمکراتیک خلق شده و ضمن اعلام حمایت از مطالبات آزادیخواهانه خلق از آنان خواست تا برای محقق شدن خواسته‌های مشروع خود از خشونت و تخریب پرهیز نمایند. همچنین احزاب سیاسی، جریان‌های اجتماعی و نهادهای دمکراتیک را به تشکیل پلاتفرم، کمیسیون و یا کمیته‌ای برای جهت‌دهی و تحقق خواسته‌های دمکراتیک خلق فرا خوانده است.