کُردهای فَیلی از مقاومت عفرین اعلام حمایت کردند

کُردهای فَیلی ساکن ایران و عراق (صدای کُرد فَیلی آزاد) با انتشار بیانیه‌ای، حملات دولت ترکیه علیه عفرین را محکوم کرده و حمایت خود را از مقاومت عفرین اعلام نمودند.

کُردهای فَیلی ساکن ایران و عراق (صدای کُرد فَیلی آزاد) با انتشار بیانیه‌ای، حملات دولت ترکیه علیه عفرین را محکوم کرده و حمایت خود را از مقاومت عفرین اعلام نمودند.

 

در این بیانیه آمده است :

"بیش از دو هفته است که ارتش اشغالگر ترکیه و ارتش به ظاهر آزاد سوریه، حملات وحشیانه‌ای را بر خواهران و برادران کُردمان در عفرین تحمیل می‌کنند و یک پروسه‌ی نسل‌کشی را علیه خلق کُرد آغاز کرده‌اند.

 

در این حملات ، شهروندان غیرنظامی عفرین مورد کشتار جمعی قرار گرفته‌و صدها نفر زخمی شده‌اند. در مقابل نیروهای مبارز کُرد با نهایت مقاومت و قهرمانی مقابل حملات ارتش ترکیه و تبهکارانش ایستادگی می‌کنند و توانسته‌اند ضربات مهلکی را بر آنان وارد آورند."

 

در بخش دیگری از بیانیه‌ی کُردهای فَیلی آمده است :"رویارویی قهرمانانه‌ی دختران و پسران روژآوای کُردستان در مقابله با ارتش ترکیه، نمایانگر اصرار خلق کُرد بر دفاع از خاک و موجودیت خویش می‌باشد. دختران و پسران با‌شهامت خلق کُرد، با شجاعت و اراده‌ای پولادین، با ارتش یکی از کشورهای عضو ناتو مقابله می‌کنند و با وجود به‌کارگیری هرنوع سلاح پیشرفته‌ای از سوی ارتش ترکیه، توانسته‌اند آنها را به زانو درآورند. به همین دلیل نی ، دشمن وحشی برای سرپوش گذاشتن بر شکست‌هایش، به کشتار و زخمی‌کردن زنان و کودکان و همچنین تخریب مراکز مسکونی در کانتون عفرین اقدام می‌کند."

 

گروه "صدای کُرد فَیلی آزاد" در ادامه‌ی بیانیه‌ی خود تصریح کرده است: "ما همچون اعضای گروه "صدای کُرد فَیلی آزاد" در ایران و عراق و سراسر جهان، حملات وحشیانه‌ی ارتش اشغالگر ترکیه به عفرین و همچنین کشتار هموطنانمان در این شهر کُردستانی را به شدت محکوم می‌کنیم."

 

کُردهای فَیلی در پایان بیانیه‌ی خود از تمام سازمان‌های بین‌المللی و الاخصوص سازمان‌های مدافع حقوق بشر و تمام آزادیخواهان جهان ، خواستند تا اقدامات ضدبشری و وحشیانه‌ی نیروهای تحت فرمان اردوغان را متوقف کرده و از مقاومت خَلق قهرمان عفرین حمایت به‌عمل آورند.