کودتای چهارم نوامبر رژیم ترک، در کردستان و ترکیه محکوم شد

​​​​​​​کودتای سیاسی چهارم نوامبر ٢٠١۶ اردوغان و همدستانش علیه حزب دمکراتیک خلق‌ها از سوی کردها و دمکراسی‌خواهان ترکیه محکوم گردید

چهارم نوامبر ٢٠١۶ رژیم ترک طی کودتایی سیاسی علیه حزب دمکراتیک خلق‌ها- ه.د.پ روئسای مشترک، نمایندگان مجلس و هزاران نفر از هواداران این حزب را به گروگان گرفته و پس از دو سال همچنان محبوس نگه داشته است.

 

دیروز در دومین سالروز کودتای اردوغان علیه خلق‌های ترکیه گردهمایی‌هایی در شهرهای کردستان و ترکیه برگزار شد و شرکت کنندگان رژیم نژادپرست ترک را محکوم کردند.

 

به مناسبت دومین سالروز کودتای رژیم اردوغان علیه خلق‌های ساکن در ترکیه روز یک‌شنبه (۴ نوامبر/ ١٣ آبان) در بسیاری از شهرهای شمال کردستان از جمله وان، بدلیس، قارص، ارزروم، دیلوک، جولمرگ، رحا و ملاطیه تجمع‌هایی در محکومیت اعمال نژادپرستانه رژیم حاکم بر ترکیه برگزار شد. در شهرهای آنکارا، هاتای، ادرنه و آنتالیا هم کردها و دوستان آنان طی گردهمایی‌هایی سیاست‌های فاشیستی اردوغان و رژیم وی را محکوم کردند.

در تجمع شهر وان هر کدام از هندان کاراکویون از مسئولان ه.د.پ هدف از کودتای اردوغان علیه کردها را استقرار رژیم فردگرا و فاشیست عنوان کرد. دیلان درایت تاشدمیر نماینده آگری در مجلس ترکیه هم طی سخنانی خاطرنشان کرد:" رژیم [فاشیست] صد سال دیگر هم به موفقیت دست نخواهد یافت. فاشیسم در تمام دنیا در برابر مقاومت شکست خورده است. فاشیسم آ.ک.پ/م.ه.پ در مقابل مقاومت خلق‌مان مجبور به پذیرش شکست است. ما از راه خویش بازنمی‌گردیم و قطعا پیروزی از آنِ ماست."

 

همچنین در دفتر حزب مناطق دمکراتیک جولمرگ نشستی مطبوعاتی در سالروز کودتای رژیم ترک علیه ه.د.پ برگزار شد. در این نشست پیام سلما ارماک و چاغلار دمیرل دو نماینده سابق مجلس که از سوی دولت ترکیه به گروگان گرفته شده‌اند قرائت شد. نمایندگان محبوس در پیام خود به تشدید حصر اوجالان اشاره کرده و خواهان پایان دادن به حصر و آزادی اوجالان شده‌اند. آنان تنها راه دستیابی به پیروزی علیه فاشیسم را همبستگی و مقاومت عنوان کرده‌اند.