گردهمایی کردهای استکهلم در محکومیت رژیم مستبد ایران

رژیم ایران روز ۹ مه ۲۰۱۰ /۱۹ اردیبهشت شیرین علم هولی، فرزاد کمانگر، علی حیدریان، فرهاد وکیلی و مهدی اسلامی را اعدام کرد. کردستانیان این جنایت رژیم ایران را در شهر استکهلم پایتخت سوئد محکوم کردند.

رژیم ایران ۴ مبارز کرد، شیرین علم هولی، فرزاد کمانگر، علی حیدریان و فرهاد وکیلی و یک هوادار سلطنت طلب با نام مهدی اسلامیان را در روز ۹ مه ۲۰۱۰ /۱۹ اردیبهشت اعدام کرد. در نهمین سالگرد این اعدامها تجمعی برای یاد این شهدا در شهر استکهلم پایتخت سوئد انجام شد.

 

این تجمع دیروز عصر با دعوت حزب حیات آزاد کردستان پژاک در میدان نرمال سترگ انجام شد.

 

امیر بابکری و فرهاد بزجالی از طرف پژاک با یاد این چهار شهید به سخنرنی پرداختند. در این تجمع بستگان و اطرافیان شهدا و تعداد کثیری از کردستانیان حضور داشتند. طی مراسم بدون وقفه شعارهای "شهدا نمی‌میرند" ،"مرگ بر رژیم ایران"، "سیاست اعدام را پایان دهید" و "قاتل ایران، دو رو اروپا" تکرار می‌شد.

 

خواهر فرهاد وکیلی؛ کردستانیان برای پایان دادن به حصر مبارزات خود را نیرومندتر و گسترده‌تر کنند

سعدیه وکیلی خواهر فرهاد وکیلی که در این تجمع شرکت کرده بود به خبرگزاری فرات اعلام کرد، باید کردستانیان مبارزانی را که برای آزادی کردستان جان خود را فدا می‌کنند، برای خود به عنوان نمونه و سنبل در نظر بگیرند. وی همچنین از خلق کرد خواست برای شکستن حصر مبارزات خود را نیرومندتر و گسترده‌تر کنند.