تصویر

«آزادی جسمانی رهبر خود را با قدرت خود تضمین خواهیم کرد»

خانواده‌های شهدای کانتون فرات در رابطه با نظام شکنجه‌ی امرالی گفتند: «ما دیگر به کسی اعتماد نخواهیم کرد و با قدرت خود نظام شکنجه و نسل‌کشی را شکست خواهیم داد.»

بیش از سه سال است که هیچ اطلاعی از وضعیت رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان دریافت نشده است. خانواده‌های شهدای کانتون فرات شمال و شرق سوریه در این خصوص با خبرگزاری فرات (ANF) صحبت کردند.

زَهه علی ایوب با بیان اینکه ۴۲ ماه است که از رهبر خود خبری ندارند و نگران وضعیت رهبرشان هستند، گفت: «دیگر وکلا باید سریعا به امرالی بروند و ما از رهبر خود اطلاعی دریافت کنیم. ما دیگر به هیچ نهاد و سازمانی که می‌گویند «ما برای حقوق بشر کار می‌کنیم» فرانمی‌خوانیم. ما دیگر امیدی به آنها نداریم. آنها فقط به فکر منافع خود هستند. ما مردم میهن‌دوست خود را فرامی‌خوانیم. دیگر مردم ما باید قیام کنند. راه دیگری نداریم و ما فقط آزادی جسمانی رهبرمان را می‌خواهیم.»

زهه علی ایوب با بیان اینکه از وضعیت سلامتی رهبرش نگران است، گفت: «رهبر ما در داخل نظام نسل‌کشی امرالی مقاومت می‌کند، اما نمی‌دانیم وضعیت او چگونه است. این نظام اجازه نمی‌دهد که اطلاعاتی درباره رهبرمان دریافت کنیم. دولت اشغالگر ترکیه خود را مسلمان نشان می‌دهد، ولی با اعمالش مسلمانان را شرمنده می‌کند. ما با قدرت خود آزادی جسمانی رهبر آپو را تضمین خواهیم کرد. لازمست مردم سریعا علیه این نظام نسل‌کش قیام کند.»

زهه علی ایوب در پایان سخنان خود گفت: «تنها یک راه وجود دارد و آن این است که با مردم و قدرت خود به این نظام ظالم و شکنجه‌گر پایان دهیم. ما دیگر هیچ دوستی نداریم. با قدرت خودمان مقاومت خواهیم کرد.»

سلیمان سلیمان از اعضای مدیریت آکادمی اَمگیهان جودی وابسته به خانواده‌های شهدا در کانتون فرات نیز گفت: «دولت اشغالگر ترکیه و همدستانش مالک این نظام شکنجه و نسل‌کشی هستند. نه به خانواده‌ها و نه به وکلا اجازه انجام دیدار را نمی‌دهند. ما دیگر فقط آنها را محکوم نمی‌کنیم، دیگر محکومیت آنها کافی نیست. اکنون باید در برابر این شکنجه موضع‌گیری کنیم. آنها از حقیقت و افکار رهبر آپو می‌ترسند.»

سلیمان سلیمان در پایان سخنان خود گفت: «آنها از آشکار شدن حقیقت می‌ترسند. آنها از قدرت مبارزاتی مردم کورد می‌ترسند. رهبر ما با این نظام مبارزه می‌کند. مقاومت در جزیره امرالی آسان نیست. او در برابر حکومت و نسل‌کشی مقاومت می‌کند. ما به عنوان مردمی آزادی‌خواه باید در هر کجا که ممکن است در برابر این اقدامات نسل‌کشی قیام کنیم. چون راه دیگری وجود ندارد. ما قدرت و اراده خود را از اندیشه‌های رهبرمان می‌گیریم. ما خودمان را بر اساس آن ایده سازماندهی می‌کنیم. ما در مقابل این فاشیسم مقاومت خواهیم کرد و آزادی جسمانی رهبر خود را تضمین می‌کنیم. گفته می‌شود که نهادهای حقوق بشری وجود دارند، اما با دولت ترکیه نیز همدستی می‌کنند. این بدان معناست که آنها نیز در این نظام شکنجه و نسل‌کشی دست دارند.»