گرامیداشت ۱۴ جولای‌: به یُمن مقاومت زندان‌ها به اینجا رسیدیم

مجلس خانواده‌های شهدا کانتون فرات و جنبش جوانان انقلابی، یاد شهدای ۱۴ جولای را گرامی‌ داشتند و پیام‌ ‌«به یُمن مقاومت ۱۴ جولای به اینجا رسیده‌ایم.‌» را دادند.

راهپیمایی یادبود شهدای ۱۴ جولای

جنبش جوانان انقلابی به مناسبت سالگرد مقاومت بزرگ روزه مرگ ۱۴ جولای و شهدای زندان شهر آمد، مظلوم دوغان،‌ کمال پیر، محمد خیری دورموش، عاکیف ییلماز، علی چیچک، فرهاد کورتای، نجمی اونر، محود زنگین و اشرف آنیک از محله قوسه کوبانی تا آرامگاه شهید دجله راهپیمایی کردند. در این آرامگاه، یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به یاد شهدای آزادی انجام شد.

پس از ادای احترام، ریاست مشنرک خانواده‌های شهدا کانتون فرات، محمد بوزی سخنرانی کرد و مشخص نمود که آنان به یُمن شهدا و انقلاب به این سطح رسیدند و گفت‌‌: ‌«مورخ ۱۴ جولای مقاومتی عملی شد و این مقاومت در سراسر کوردستان اشاعه پیدا کرد. نمونه‌ آن نیز انقلاب روژاوا می‌باشد.‌»

عضو جنش جوانان انقلابی کانتون فرات، اسلیم ابراهیم نیز گفت‌‌: ‌«چنین است، یکبار دیگر مقاومت زندان‌ها به وقوع پیوست. مقاومتی که اکنون جریان دارد از رودخانه مقاومت زندان‌ها سرچشمه گرفته است. ما با این مقاومت به این سطح رسیدیم. مطمئنا راهی وجود دارد و آن آزادی جسمانی رهبر آپو است.‌»

پس از سخنرانی‌ها، خانواده‌های شهدا بروی مزار شهدا شمع روشن کرده و یاد شهدای ۱۴ جولای را گرامی داشتند.