تصویر

ه‌پ‌گ یاد شهدای آواشین را گرامی داشت

ه‌پ‌گ با گرامی‌داشت یاد ۳ گریلایی که در آواشین به شهادت رسیدند، گفت: «همرزمان ما آزاد، دلیلا و لُرین با فداکاری و شجاعت جنگیدند، نام ایمان، وفاداری و مجاهدت شجاعانه شدند.»

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) با گرامی‌داشت یاد ۳ گریلا که در آواشین به شهادت رسیدند، گفت: «مبارزان شجاع آرمان آزادی خلق ما، رفقای ما آزاد، دلیلا و لُرین در روزهای ۲ و ۴ اکتبر ۲۰۱۹ در آواشین تا آخرین نفس‌ها وفاداری خود را به ارزش‌های آزادی حفظ کردند و به قافله شهدا پیوستند. در سالروز شهادت آنها، از همرزمانمان آزاد، دلیلا و لرین با احترام و سپاس یاد می‌کنیم و قول خود را تکرار می‌کنیم که به یاد آنها وفادار خواهیم ماند.»

در بیانیه ه‌پ‌گ موارد زیر آمده است:

«رفیق آزاد ما در منطقه قلقلی سرحد که به وطن‌دوستی و مقاومت معروف است به صفوف آزادی پیوست. از روز اول حضورش در مبارزات آزادی ما که با شور و شوق وصف ناپذیری به آن پیوست تا زمان شهادتش چیزی از شور و شوقش کم نشد. رفیق ما که با این خصوصیت در قلب همه رفقایش جای گرفت، با علاقه به جنگ گریلایی و خشم عمیقی که از دشمن داشت، یکی از همرزمان ما شد که در زاگرس افسانه‌ها خلق کرد. رفیق ما آزاد که تا آخرین نفس بر سر فلسفه آزادی آپویی سازش نکرد با شخصیت صادق و زلال خود همیشه در مبارزات ما زنده خواهد ماند.

رفیق ما دلیلا که با حضور در سخت‌ترین عرصه‌ها زندگی را با شور و اشتیاق فراوان در آغوش گرفت، همواره هدفش پیشرفت در خط آزادی زنان بود و به مبارز خط پاژک تبدیل شد. رفیق ما که با شخصیت اصیل، باهوش، قاطع و فهمیده خود، در هر عرصه‌ای حضور فداکارانه داشت، با این آگاهی عمل کرد که تنها با چنین مشارکتی است که می‌تواند لایق حقیقت رهبری و شهدا باشد. رفیق ما دلیلا که همیشه به ارزش‌های آزادی مردم ما وفادار بود، در تمام عمر مبارزاتی خود از این موضوع محافظت کرد.

به همین دلیل می‌خواست به هر حمله دشمن پاسخ دهد و یکی از بهترین نمونه‌های روحیه آپویی شد. رفیق ما که با شخصیت سرزنده و خون گرم خود در هر میدان مبارزه‌ای که بود مایه روحیه همرزمانش شد، همیشه راه را به ما نشان خواهد داد.

رفیق ما لُرین که از روز اول پیوستن به صفوف گریلاها زندگی گریلایی و کوهستان را با عزم و اراده فراوان در آغوش گرفت، در هر منطقه‌ای که بود تلاش کرد و به دنبال زیبا نمودن آن مکان بود. رفیق ما که بیشتر به ایدئولوژی آزادی زن پی برده بود، تغییرات اساسی در شخصیت خود ایجاد کرد و به مبارز آپویی و گریلای پاژک تبدیل شد. رفیق ما که می‌خواست لحظه لحظه زندگی‌اش را معنادار کند، همیشه می‌خواست با سطح عمیق مطالعه و جستجویش در خط مقدم مبارزه باشد. رفیق ما لُرین با شخصیت قوی و مبارزی که داشت در هر زمینه‌ای به تشکیلات ما ایمان و باور داشت و تا زمان شهادتش از ایستار خود کوتاهی نکرد. ما همرزمانش قول می‌دهیم که در هر قدم مبارزه رفیق لُرین را به یاد داشته باشیم و یادش را زنده نگه داریم.

رفقای ما آزاد، دلیلا و لُرین که بدون لحظه‌ای درنگ برای آزادی مردم ما جنگیدند، در جریانی که بیشترین حملات نسل‌کشی علیه مردم ما انجام می‌شد، به مبارزان آپویی تبدیل شدند که باید جوانان کورد آنها را الگوی خود قرار دهند. همرزمان گرانقدر ما که با تمام وجود باور داشتند که مبارزه گریلایی پیروز خواهد شد و هر لحظه با فداکاری و شجاعت برای آن جنگیدند، نام ایمان، وفاداری تزلزل ناپذیر و مجاهدت شجاعانه شدند.

بر این اساس، ما به عنوان رفقای آزاد، دلیلا و لُرین که این شانس را پیدا کردیم که در یک موضع همراه آن مبارزان نجیب آپویی بجنگیم و از همان نفس آزادی برخوردار شویم، در ابتدا به خانواده‌ی عزیز آنها و سپس به همه‌ی مردم میهن‌دوست کوردستان تسلیت می‌گوییم.

 

مشخصات همرزمان شهیدمان به شرح زیر است:

نام سازمانی: آزاد اوزگور

نام و نام خانوادگی: امراه گونارا

محل تولد: وان

 نام مادر و پدر: زاهده - عصمت

 زمان و مکان شهادت: ۲ اکتبر ۲۰۱۹ / آواشین

****

*****

******* *******

 نام سازمانی: دلیلا روژَوین گارزان

 نام و نام خانوادگی: فاطما کلیچارسلان

 محل تولد:بدلیس

نام مادر و پدر: ثریا - اکرام

زمان و مکان شهادت:۴ اکتبر ۲۰۱۹ / آواشین

***

******

******** *******

نام سازمانی: لُرین بشنگ

 نام و نام خانوادگی: نضاهت چاپان

 محل تولد: شرنخ

 نام مادر و پدر: تایبت - یاسین

 زمان و مکان شهادت: ۴ اکتبر ۲۰۱۹ / آواشین

****

****** *****