م‌س‌د یاد شهید هَورین خَلف را گرامی داشت

مجلس سوریه دمکراتیک ‌(م‌س‌د) یاد شهید هورین خلف را گرامی داشت و گفت‌: ‌«هدف سیاسی شهید هورین خلف،‌ صلح داخلی، ایجاد سوریه‌ای برای تمام خلق‌ها بود.‌»

شهید هورین خلف

مجلس سوریه دمکراتیک ‌(م‌س‌د) به مناسبت ۵مین سالگرد شهادت سکرتر کل حزب آینده سوریه، هورین خلف بیانیه‌ای کتبی منتشر کرد.

در این بیانیه قتل هورین خلف به مثابه یک واقعه که موانع بزرگ پیش‌روی پروسه صلح و دمکراسی را آشکار می‌کند، عنوان شده است.

در این بیانیه مبارزه شهید هورین خلف خاطر نشان شده است و گفته شده‌: ‌«شهید هورین خلف یک نمونه‌ بی‌همتا از زنان پیشاهنگ است. هورین با تمام رنج خود، تلاش کرد تا صلح، عدالت و برابری برای تمام اقشار خلق سوریه عملی شود. هدف سیاسی شهید هورین خلف صلح داخلی، ایجاد سوریه‌ای برای تمام خلق‌ها بود. او تاکید می‌کرد که غنا و چندفرهنگی بودن ایجاد کننده نیرو و اتحاد خلق سوریه می‌باشد.‌»

در این بیانیه اعلام شده است قتل شهید هورین خلف که از سوی گروه احرارالشرقیه که در لیست مجازات بین‌المللی قرار دارند صورت گرفته، نقض تمام قوانین و پیمان‌نامه‌های بین‌المللی است. همچنین این امر به مثابه جنایت جنگی عنوان شده و گفته شد‌:‌‌ ‌«این اعمال تاسف‌بار تروری، چهره واقعی این گروه رانشان می‌دهد که نمایندگی ماهیت سیاست‌های ترکیه در سوریه را برعهده دارد.‌»

در این بیانیه قتل شهید هورین خلف به‌شدت محکوم شده نیروهای بین‌المللی فراخوانده شدند که از قاتلان حسابخواهی کرده و به مسئولیت‌های اخلاقی و قانونی در مقابل تمام جنایاتی که تبهکاران ترکیه علیه خلق‌های سوریه مرتکب شدند، عمل کنند.

در پایان این بیانیه گفته شده است‌: ‌«عملی کردن عدالت از هورین خلف و تمام قربانیان جنگ در سوریه یک گام بنیادین به سوی ایجاد یک صلح ماندگان و ایجاد بنیادهای یک سیستم دمکراتیک و چند فرهنگی است که به حقوق تمام اقشار احترام می‌گذارد.‌»