تصویر

مسلم: تصمیم کوبانی یک سیاست نسل‌کشی است

انور مسلم با بیان اینکه دولت ترکیه به منطقه مقاومت حمله کرد و نیروهایی که حامی مقاومت کوبانی بودند را به گروگان گرفت و گفت: «هر گامی که دولت ترکیه برداشته مستقل از دیگری نیست، یک سیاست نسل‌کشی کامل است.»

حملات به کوبانی

انور مسلم، رئیس مشترک جنبش جامعه دموکراتیک (TEV-DEM) کانتون فرات گفت: «حکومت آک‌پ-م‌ه‌پ می‌خواهد با پرونده نسل‌کشی سیاسی کوبانی اراده را تحت سلطه خود درآورد و آن را بشکند، اما هنوز سنت مقاومت را درک نکرده است.»

انور مسلم، رئیس مشترک جنبش جامعه دموکراتیک (جنبش جامعه دموکراتیک) کانتون فرات، که در مقاومت کوبانی شرکت داشت، درباره تصمیم پرونده نسل‌کشی سیاسی کوبانی با خبرگزاری فرات (ANF) صحبت کرد. مسلم با بیان اینکه خواهری و برادری مردم در کوبانی محقق شد، داعش در کوبانی شکست خورد و یک پروژه دموکراتیک در حال اجرا بود، گفت: «بنابراین دولت آک‌پ-م‌ه‌پ می‌خواست تحت عنوان قضیه کوبانی اراده را تحت سلطه خود درآورد و در هم بشکند. اما هنوز سنت مقاومت را درک نکرده است. مردم کورد قرن‌هاست که سر تعظیم فرود نیاورده‌اند و نخواهند آورد.»

این فقط قضیه‌ی یک خلق نیست

مسلم با اشاره به اینکه نه تنها کوردها در پرونده نسل‌کشی سیاسی کوبانی محاکمه شدند، گفت: «مسئله اصلی باکور کوردستان و ترکیه مسئله کورد است. پرونده توطئه کوبانی فقط قضیه یک خلق نیست. علت مقاومتی که بشریت را از تروریسم جهانی نجات می‌دهد، عامل انسانیت است. مردم باکور کوردستان اولین کسانی بودند که از کوبانی حمایت کردند. بزرگترین گام‌ها از آنجا برداشته شد. از ۷ تا ۷۰ ساله از مرزها محافظت می‌کردند و دیپلماسی و سیاست می‌کردند. آنها از کوبانی محافظت می‌کردند. آنها نه تنها از کوبانی، بلکه از انسانیت نیز دفاع می‌کردند.»

نیروهای بین‌المللی نباید ساکت بمانند

انور مسلم با یادآوری اینکه ائتلاف بین‌المللی شامل ۷۶ کشور در آن زمان از نزدیک شاهد مقاومت مردم کورد در کوبانی بود، ادامه داد: «دلیل حضور ائتلاف بین‌المللی این بود که داعش را تروریسم می‌دید. افرادی که محاکمه شدند در برابر تروریسم داعش سکوت نکردند، لحظه به لحظه مقاومت کردند و در کنار مردم کوبانی ایستادند. چرا ائتلافی که در آن زمان در کوبانی بود سکوت می‌کند و تبدیل به طرفی در ظلم می‌شود که علیه افرادی که همچنان در پرونده توطئه کوبانی گروگان هستند، انجام می‌شود؟

واکنش‌های رادیکال مورد نیاز است

مسلم با تاکید بر اینکه این یک پرونده سیاسی است، نه حقوقی، گفت: «ما با واقعیت دولتی مواجه هستیم که با این ذهنیت عمل می‌کند که اگر مثل من نباشید، شما را می‌سوزانم. هر موضوعی که به عنوان توجیه ذکر شود، قانونی نیست. نهادها و سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر باید در برابر پرونده‌ای که طی آن عدالت، دموکراسی، برابری و زندگی آزاد به قتل می‌رسد، واکنش‌های رادیکال‌تری نشان دهند.»

سیاست نسل‌کشی

انور مسلم با بیان اینکه رژیم تک نفره دموکراسی را خطرناک می‌بیند، افزود: «اگر دولت ترکیه همچنان به منطقه حمله می‌کند به این دلیل است که از دموکراسی، اراده و خواهری-برادری خلق‌ها می‌ترسد. از یک طرف کسانی را که به این مقاومت قدرت می‌دهند گروگان می‌گیرد و از طرف دیگر دائماً به منطقه مقاومت حمله می‌کند. هر گامی که دولت ترکیه برداشته مستقل از دیگری نیست، یک سیاست نسل‌کشی کامل است.»