تصویر

نیروهای امنیت داخلی برای برقراری آرامش در دیرالزور تلاش می‌کنند

نیروهای امنیت داخلی برای برقراری آرامش و امنیت در دیرالزور که هدف بسیاری از گروه‌ها از داعش گرفته تا تبهکاران ترکیه، از رژیم بعث گرفته تا نیروهای وابسته به ایران است، تلاش می‌کنند.

روژاوا

لوئه‌ی السَتَم، عضو مدیریت کل نیروهای امنیت داخلی منطقه دیرالزور گفت: «به عنوان فرزندان دیرالزور، از منطقه خود در برابر همه حملات محافظت خواهیم کرد.»

لوئه‌ی الستم، عضو مدیریت کل نیروهای امنیت داخلی منطقه دیرالزور وضعیت امنیتی دیرالزور و کارهای انجام شده را برای خبرگزاری فرات (ANF) ارزیابی کرد. لوحی الستم با بیان اینکه پس از آزادسازی دیرالزور، روند سازندگی با تشکیل مجلس مردمی و شورای نظامی آغاز شد، گفت: «نیروهای امنیت داخلی نیز نقش مهمی در این روند داشتند. برای ایجاد زندگی راحت، آرام و امن، ما ۲۴ ساعت شبانه‌روز کار می‌کنیم. البته سختی‌هایی هم وجود دارد که این روند پیش روی ما قرار داده است. پس از پایان یافتن تهدید داعش از نظر جغرافیایی، موانعی وجود داشت. مهمترین آنها ساختارهای هسته‌های مخفی در منطقه بود. تعداد زیادی هسته‌های مخفی در سرتاسر منطقه پخش شده بود و دائماً در تلاش برای حمله بودند. آنها مأمور شدند تا از برقراری صلح و ثبات در دیرالزور جلوگیری کنند. ما مراقب فعالیت‌های کثیف این هسته‌ها بودیم. مردم منطقه و طوایف نیز برای ایجاد صلح و ثبات از ما حمایت کردند.»

حملات متعددی وجود دارد

لوئه‌ی الستم با اشاره به اینکه نه تنها داعش، بلکه دولت دمشق و تبهکاران وابسته به دولت ایران مانند دفاع‌الوطنی نیز برای برهم زدن فضای اعتماد در دیرالزور وارد عمل شده‌اند، گفت: «در حالی که این گروه‌ها از سوی دیگر رودخانه حمله می‌کنند، ساختارهای هسته‌ای مخفی در منطقه نیز امکان می‌یابند که راحت‌تر حرکت کنند و سازماندهی شوند. این مردم بودند که بیشترین آسیب را از حملات انجام شده در آن سوی رودخانه فرات و تحت کنترل دولت دمشق متحمل شدند. تعداد زیادی در این حملات جان باختند.»

مردم صدمات بزرگی را متحمل شدند

لوئه‌ی الستم با یادآوری اینکه آنها دائماً در حالت آماده‌باش هستند و علیه گروه‌های تروریستی که به منطقه حمله می‌کنند عملیات انجام می‌دهند، گفت که تاکنون بسیاری از ساختارهای هسته‌ای مخفی منهدم شده است. لوحی الستم ادامه داد: «نزدیک به یک سال است که عملیات تقویت صلح و امنیت در دیرالزور آغاز شده است. تمامی نهادهای منطقه و نیز نیروهای سوریه دموکراتیک (ق‌س‌د) از این عملیات که تحت رهبری نیروهای امنیت داخلی انجام شد، حمایت کردند. اخیراً حملاتی صورت گرفته است که ایست‌های بازرسی نیروهای ق‌س‌د و امنیت داخلی را هدف قرار داده‌اند. مردم در این حملات آسیب زیادی دیدند. اکثر این حملات از سوی دیگر رودخانه فرات و از مناطق تحت کنترل دولت دمشق انجام شد. آنها هر از گاهی چنین حملاتی را انجام می‌دهند. هدف آنها ترساندن مردم منطقه و برهم زدن ثبات است. ما اجازه این کار را نخواهیم داد.»

آموزش‌های ویژه ارائه می‌شود

لوئه‌ی الستم همچنین در خصوص سازماندهی نیروهای امنیت داخلی در دیرالزور گفت: «تامین امنیت منطقه وظیفه اصلی ماست. ما به کار خود علیه ساختارهای هسته‌ای مخفی، قاچاقچیان مواد مخدر و جرایم سازمان‌یافته ادامه می‌دهیم. افرادی که به نیروهای امنیت داخلی که در منطقه خدمت می‌کنند ملحق می‌شوند، به طور ویژه انتخاب می‌شوند و تحت آموزش‌های ویژه آکادمیکی قرار می‌گیرند. آموزش‌های ایدئولوژیکی و نظامی در این آکادمی‌ها انجام می‌شود. از بهترین آموزش گرفته تا بهترین خدمات، همه چیز برای منطقه انجام می‌شود. ما همه اینها را یک دِین به مردم خود می‌دانیم. ما به عنوان فرزندان دیرالزور از منطقه خود در برابر همه حملات محافظت خواهیم کرد. تنها قدرتی که برای جامعه کار می‌کند، اداره خودمدیریتی و نهادهای آن است. ما از همه می‌خواهیم که برای برقراری صلح و ثبات در دیرالزور حول اداره خودمدیریتی متحد شوند.»