راهپیمایی برای آزادی رهبر خلق کورد در شهر رقا

مجلس جامعه زنان زنوبیا برای محکوم کردن انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و مطالبه آزادی وی، یک راهپیمایی برگزار کرد.

به پیشاهنگی مجلس زنان زنوبیا، صدها نفر از اهالی رقا علیه نظام شکنجه دولت ترکیه بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، یک راهپیمایی انجام دادند.

در این راهپیمایی، نمایندگان خودمدیریتی دمکراتیک کانتون رقا و احزاب سیاسی نیز شرکت کرده بودند.

این راهپیمایی از بیمارستان قدیمی کودکان آغاز شد. در این راهپیمایی، تصاویر رهبر خلق کورد  عبدالله اوجالان برافراشته شده و پلاکارت‌هایی با عناوین ‌«با فکر ملت دمکراتیک، توطئه بین‌المللی را شکست می‌دهیم»، ‌«با اراده خلق‌ها، نظام امرالی را متلاشی می‌کنیم» و ‌«با روح و فلسفه ملت دمکراتیک به سوی عملی شدن آزادی جسمانی رهبر آپو گام برمی‌داریم» برافراشته شدند.

این راهپیمایی در میدان ژن آزاد به پایان رسید. در آنجام سخنگوی مجلس گردهمایی زنان زنوبیا، بوثَینا عبدو سخنرانی کرد. بوثینا عبدو بیان داشت که از ۲۵ سال قبل تاکنون، دولت اشغالگر ترکیه در میان سکوت سازمان‌های بین‌المللی و کمیته منع شکنجه اروپا ‌(سی‌پی‌تی) نظام شکنجه و قتل‌عام را بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان تحمیل می‌کند.

بوثنیا عبدو اعلام کرد که پارادایم رهبری راه‌حلی برای جنگ و مشکلات در خاورمیانه و جهان است و گفت‌: ‌«دولت اشغالگر ترکیه هرکاری هم که انجام دهد، دوباره نمی‌تواند اندیشه آزاد را از خلق‌آزادی‌خواه جدا کند. رهبری پروژه ملت دمکراتیک، پرنسیپ‌های اتحاد خلق‌ها، برابری و عدالت را عرضه می‌دارد. به یُمن اندیشه‌ای رهبری، زنان حقوق خود را شناخته و در سراسر مناطق نقش‌آفرینی می‌کنند.‌»

بوثنیا عبدو همچنین اعلام کرد که باید تمام زنان جهان برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان متحد شوند و این پیام را داد‌: ‌«ما زنان آزاد زنوبیا، وظیفه‌مان اینست که از راه رسوا و افشا کردن سیاست‌‌ها و اعمال سیستماتیک دولت اشغالگر ترکیه، از رهبر عبدالله اوجالان حفاظت کنیم. ما قول خود را دوباره می‌کنیم، تا زمان آزادی جسمانی همیشه مبارزه کرده و مقاومت خواهیم کرد.‌»

در پایان، مادر شهید خلف البوش، عطاب الکوری شعری درباره رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را قرائت کرد.