شورای نظامی دیرالزور‌: ۲۰ نفر کشته شدند

شورای نظامی دیرالزور اعلام کرده است که برای گرفتن انتقام قتل‌عام در منطقه دَهلا و جیدِت بَگارا، عملیات‌های پاسخ‌دهی علیه نیرو‌های حکومت سوریه انجام داده و براثر این عملیات‌ها ۲۰ نفر کشته شدند.

فرماندهی کل شورای نظامی دیرالزور طی بیانیه‌ای اعلام کرده است که برای گرامیداشت یاد شهدای منطقه دَهلا و جیدت بگارا که براثر حملات نیروهای حکومت سوریه و شبه‌نظامیان دفاع الوطنی به شهادت رسیده بودند، عملیات‌های انتقامجویانه انجام داده است.

بیانیه فرماندهی شورای نظامی دیرالزور درباره عملیات‌ها به شرح زیر است‌:

‌‌«برای انتقام شهدای قتل‌عام دهلا و جیدت بگارا که براثر حملات نیروهای رژيم سوریه و تبهکاران دفاع‌الوطنی به شهادت رسیده بودند و تمام شهدای غیرنظامی و نظامی، نیروهای شورای نظامی دیرالزور، عملیات‌های انتقام‌جویانه انجام داد.

عملیات علیه ۳ پایگاه نیروهای رژيم سوریه و تبهکارانش در غرب رودخانه فرات انجام شد. براثر این عملیات‌ها ۱۸ عضو نیروهای رژیم کشته و شده و تعدادی نیز مجروح شدند. در عملیات تک‌تیراندازی نیروهای ما ۲ عضو دیگر از همان نیرو نیز کشته شدند. نیروهای مشارکت کنند در این عملیات ۱۱ سلاح کلاشینکف و تعدادی تجهیزات نظامی را به غنیمت گرفتند.

در این عملیات پایگاه‌های رژیم در روستای کَمشا، بولیل و توب واقع در غرب رودخانه فرات ‌(شرق دیرالزور) که از این این پایگاه‌ها به مناطق ما حمله می‌کردند، کنترل شدند. اهداف عملیات‌ها به اهداف خود رسیده و نیروهای ما بصورتی امن به پایگاه‌های خود بازگشتند.

نیروهای رژيم با هدف انتقام از موضع خلق که سیاست‌ و حملات آنان را رد می‌کنند، حملاتی انجام می‌دهند. ما نیروهای شورای نظامی دیرالزور اعلام می‌کنیم که این عملیات هشداری برای نیروهای رژیم و شبه‌‌نظامیان وابسته به آنان است، اگر به جنایات خود علیه خلق و منطقه ما در دیرالزور ادامه دهند، ما نیز از حق دفاع مشروع خود استفاده خواهیم کرد.

ما به مبارزان خود که در این عملیات‌ها مشارکت کردند، درود می‌فرستیم. ما به نیروی مبارزان خود باور داریم که اگر حملاتی صورت گیرند، آنان خود را به پایگاه‌های نظامی رژیم و شبه‌نظامیان آنان برسانند.