ترافیک دیپلماتیک اداره خودمدیریتی در برلین

خودمدیریتی دموکراتیک شمال و شرق سوریه که چند روزی است در آلمان مذاکراتی را آغاز کرده است، با نمایندگان پارلمان احزاب سوسیال مسیحی و چپ در برلین دیدار کرد.

هیأت اداره خودمدیریتی از ۱۶ ژوئن در ساختمان پارلمان آلمان در شهر برلین پایتخت این کشور گفتگوهای دیپلماتیک انجام می‌دهد.

الهام احمد رئیس مشترک اداره روابط خارجی اداره خودمدیریتی دموکراتیک شمال و شرق سوریه، محمود المصلت رئیس مشترک م‌س‌د، عبدالکریم عمر نماینده اداره خودمدیریتی در اروپا، خالد درویش نماینده اداره خودمدیریتی در آلمان و جوزف لهدو یکی از مقامات حزب اتحاد سوریانی سوریه در اروپا، اخیراً ۲ جلسه در ساختمان پارلمان آلمان در شهر برلین پایتخت آلمان برگزار کردند.

هیئت اداره خودمدیریتی با اعضای پارلمان آلمان از حزب سوسیال دموکرات آلمان نیلز اشمید و فرانک شاپ و همچنین عضو حزب اپوزیسیون چپ آلمان، گوکای آکبولوت، دیدار کرد.

در هر دو دیدار نمایندگان اداره خودمدیریتی وضعیت سوریه، تحولات شمال و شرق سوریه، تأثیرات جنگ روسیه و اوکراین و تأثیر جنگ اسرائیل و حماس بر سوریه را ارزیابی کردند.

همچنین موانع سیاسی، اقتصادی و امنیتی پیش روی اداره خودمدیریتی و تحرک روزافزون تبهکاران داعش در منطقه مورد ارزیابی قرار گرفت. در این جلسات تاکید شد که گروه تروریستی داعش از حملات ارتش اشغالگر ترکیه به منطقه سوء استفاده می‌کند و حملاتی را انجام می‌دهد. همچنین خاطرنشان شد که این حملات ممکن است به بازگشت داعش منجر شود.

در این دیدارها، پرونده تبهکاران داعش در زندان‌ها و اردوگاه‌های روژ و هول تشریح و از آنها خواسته شد تا به مسئولیت خود در قبال تحویل اعضای داعش عمل کنند.

همچنین در این دیدارها به حملات دولت اشغالگر ترکیه به زیرساخت‌های منطقه اشاره شد و گفته شد که این حملات باعث ایجاد یک بحران بزرگ انسانی و به خطر انداختن جان میلیون‌ها نفر و مجبور کردن آنها به مهاجرت می‌شود.

در ۱۶ ژوئن، هیئت اداره خودمدیریتی با یورگن هارت، نمایندگان حزب دموکرات مسیحی و قاسم طاهر سالید، نماینده حزب سبزها دیدار کرد.