یاد روزنامه‌نگاران شهید در قامشلو گرامی داشته شد

اتحادیه مطبوعات آزاد یاد روزنامه‌نگارانی که در حملات ارتش اشغالگر ترکیه و تبهکاران داعش به شهادت رسیدند را گرامی داشت.

اتحادیه مطبوعات آزاد (ی‌ر‌آ) در گرامیداشت یاد و خاطره روزنامه‌نگاران سعید احمد، محمد رشو، وداد آردمجی (وَلات) و دلُوان گَوَر که در حمله دولت اشغالگر ترکیه به سَرِکانی و گرِسپی (۲۰۱۹) به شهادت رسیدند و همچنین روزنامه‌نگاران خبرگزاری ما دلیشان ایبیش، هوگر محمد و رزگار دنیز که در اثر حمله تبهکاران داعش به جاده حسکه-دیرالزور (۲۰۱۷) به شهادت رسیدند، مراسمی ترتیب داد.

این مراسم با حضور خانواده‌های عزیز شهدا، خبرنگاران و کارکنان سازمان‌های رسانه‌ای در آرامستان شهید دلیل ساروخان شهر قامشلو برگزار شد. در این مراسم تصاویر روزنامه‌نگاران شهید در دست گرفته و مزار شهدا گلباران شد.

پس از یک دقیقه احترام، دلیار جزیری رئیس مشترک اتحادیه مطبوعات آزاد بیانیه‌ای را قرائت کرد.

دلیار جزیری تصریح کرد که روزنامه‌نگاران همکار آنها بدون تردید و با شجاعت فراوان برای مستندسازی جنایات و نقض قانون توسط دولت اشغالگر ترکیه و مزدوران آن از جمله تبهکاران داعش علیه غیرنظامیان، به میدان نبرد رفتند و به مبارزان اصلی اطلاع‌رسانی آزاد تبدیل شدند.

دلیار جزیری گفت: «برای ثبت لحظات قهرمانانه مبارزان، از زندگی و جان خود دریغ نکردند و از دوربین و قلم خود به عنوان موثرترین سلاح استفاده کردند. آنها با جان خود سپر محکمی برای مطبوعات آزاد ساختند و در امتداد خط خلیل داغ و غُربت‌الی ارسوز زمینه‌ساز اطلاع‌رسانی آزاد شدند.»

دلیار جزیری با اشاره به اینکه روزنامه‌نگاران تا شهادت به مبارزه خود برای گزارش صدا و حقیقت جامعه ادامه دادند، گفت: «همه موانع را پشت سر گذاشتند و راه را برای دست اندرکاران رسانه آزاد هموار کردند.»

دلیار جزیری با اشاره به اینکه تجمع آنها در اینجا حاصل تلاش شهداست، ادامه داد: «دشمن از افشای حقایق وحشیانه خود توسط روزنامه‌نگاران می‌ترسد؛ آنها با هواپیما و انواع سلاح‌های پیشرفته به ما حمله می‌کنند اما خوب بدانند هنگامی که یک روزنامه‌نگار به شهادت می‌رسد، ده‌ها تن از رهروان آنها به دنیا می‌آیند. ما قول می‌دهیم که رویاهای رفقایمان را برای تحقق آزادی و دموکراسی محقق کنیم.»

در این مراسم محمد احمد، پدر شهید سعید احمد نیز با یادی از شهدای مطبوعات آزاد گفت این شهدا برای پایان دادن به جنایات و وحشیگری اشغالگران از جان خود گذشتند. محمد احمد گفت: «دشمن از قلم و دوربین روزنامه‌نگاران ما بیش از هر چیزی می‌ترسد.»

فیصل محمد پدر شهید هوگر محمد نیز گفت: «شهید هوگر فردی با اخلاق بود و برای خلق خود شهید شد.»

در ادامه مزار شهیدان محمد رشو، هوگر محمد و سید اورن زیارت شد.