یاد شهید زیلان در شمال و شرق سوریه گرامی‌داشته شد

زینب کناجی ‌(زیلان) مورخ ۳۰ ژوئن ۱۹۹۶ در درسیم علیه دولت اشغالگر ترکیه، عملیاتی فدائیانه انجام داد. یاد او در ۲۷مین سالگرد شهادتش در کانتون جزیره، عفرین-شهبا و حلب گرامی داشته شد.

مراسم گرامیداشت شهدا

تل‌تمر

مراسم یادبود در تل‌تمر به پیشاهنگی کنگره استار سازماندهی شد. در این مراسم یادبود، نامه‌های شهید زیلان قرائت شد. عضو مدیریت کنگره استار، روناک زینب، یاد شهید زیلان و تمام شهدای آزادی را با احترام و قدردانی گرامی داشت و اعلام کرد که عملیات زیلان علیه دولت اشغالگر ترکیه جوابی به توطئه بین‌المللی علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان بود. روناک زینب اشاره داشت که با عملیات زیلان،‌ پایبندی آنان به رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان عمیق شده است و آماده‌ هستند که در این راه جان خود را فدا کنند.‌»

حلب

در محله شیخ‌مقصود و اشرفیه حلب نیز مراسم و کنش‌های یادبود برگزار شد. یاد شهید زیلان و سما یوجه که مورخ ۲۱ مارس در زندان چاناک‌قلعه بدن خود را به آتش کشید و مورخ ۱۷ ژوئن شهید شد، گرامی داشته شد. در مجلس شهید چنگیز واقع در مجلسه اشرفیه یک مستند درباره مبارزه هردو شهید نمایش داده شد. همچنین نامه‌های شهید زیلان و سما یوجه نیز در وقف زنان آزاد قرائت خواهند شد.

کانتون عفرین-شهبا

کنگره استار برای گرامیداشت یاد شهید زیلان و در اردوگاه سَردَم ‌(عصر) پناهجویان کانتون عفرین-شهبا، مراسم یابود برگزار کرد. عضو کنگره استار، هنیفه محمد که مدیریت این مراسم را برعهده داشت، توجه‌ها را به عملکرد مبارزاتی شهید زیلان معطوف داشت.