ی‌پ‌ژ اعلام کرد که فرمانده ژیندا جودی به شهادت رسیده است

ی‌پ‌ژ طی بیانیه‌ای اعلام کرده است که فرمانده یگان‌های مدافع زنان ‌(ی‌پ‌ژ)، ژیندا جودی به شهادت رسیده است و گفت‌: ‌«ژیندا جودی در روز ۳ اکتبر در جاده میانی عاموده-قامشلو بر اثر حمله دولت اشغالگر ترکیه به شهادت رسیده است.»

اعلام مشخصات شهدا

فرماندهی کل یگان‌های مدافع زنان ‌(ی‌پ‌ژ‌‌) طی بیانیه‌ای اعلام کرد که یکی از فرماندهان ی‌پ‌ژ به نام ژيندا جودی در روز ۳ اکتبر در جاده میانی‌ عاموده-قامشلو به شهادت رسیده است و بیان داشته است‌: ‌«فرمانده ژیندا جودی و رفیق‌ما صالح خلیل بر اثر حمله پهپادهای مسلح دولت اشغالگر ترکیه به شهادت رسیدند.»

در بخشی از این بیانیه آمده است‌: ‌«رفیق‌ ما ژیندا جودی ‌(خَزال بَلگه) در سال ۱۹۸۵ در شرنخ و در خانواده‌ای دارای فرهنگ میهن‌دوستی به دنیا آمد. منطقه بوتان در تاریخ مبارزه آزادی کوردستان با قیام و مقاومت‌‌هایی که در مقابل اشغالگران انجام داده است، یک مرکز اساسی خودسازماندهی جنبش آزادی کوردستان می‌باشد. اهالی بوتان در مقابل خاک، میر، سلطه عثمانی و جمهوری ترکیه همیشه مقاومت را اساس گرفته است. این روح مقاومتگرانه خلق ما به ویژه در دهه ۹۰ میلادی به سطح اوج خود رسید و شخصیت‌هایی مثل بریوان ‌(بِنَوش آگال) را به وجود آورد، در شخصیت‌هایی مثل ژیندا جودی نیز این روح مقاومت به یک فرهنگ مستمر مبدل شد. فرمانده ژیندا اهل منطقه بوتان بود که بسیاری از فرزندان قهرمان‌اش در میان صفوف آزادی، مبارزه و خود را فدای آرمان آزادی خلق‌شان نمودند.‌‌»

در ادامه این بیانیه به مشارکت خانواده میهن‌دوست این شهید در سال‌های ۱۹۸۹ در برهه ارتش شدن جنبش آزادی کوردستان تحت فرماندهی ماهسوم کورکماز ‌(عگید) و شهادت پدر ‌(یوسف بلگه) و دو برادر ‌(فیراس و رزگار) شهید ژیندا جودی اشاره شده است.

در این بیانیه ابراز شده که شهید ژیندا جودی در سال‌ ۱۹۹۹ به کار و کنش‌های جوانان در باکور کوردستان پرداخته و سپس برای اینکه فعالانه‌تر در مبارزه آزادی مشارکت کند در سال ۲۰۰۳ از منطقه بوتان به عضویت صفوف گریلا در می‌آید. پس از سال‌ها کار و کنش در کوهستان‌های کوردستان با آغاز انقلاب روژاوا در بسیاری از مناطق روژاوا و شمال و شرق سوریه به جنگ علیه اشغالگران و تبهکاران داعش پرداخته و وظایف انقلابی خود را عملی کرده است.

در این بیانیه اشاره شده است که ژیندا جودی در روز ۳ اکتبر ۲۰۲۴ بر اثر حمله پهپادهای مسلح دولت اشغالگر و ترکیه به شهادت رسیده است.

در پایان این بیانیه آمده است‌: ‌«ما به مثابه ی‌پ‌ژ به خانواده ارجمند فرمانده ژیندا جودی، به اهالی مقاومتگر بوتان و به تمام خلق میهن‌دوست تسلیت می‌گوییم. ما متعهد به رفیق و فرمانده خود هستیم که آرزو‌ها و ایده‌آل‌های آزادی ‌شهدا را به پیروزی برسانیم. انقلاب روژاوا بر میراث فرماندهانی مثل ژیندا جودی خود را ایجاد کرده است و از هم‌اکنون به بعد برای حفاظت از دستاوردهای انقلاب، مبارزه خود را ارتقا می‌دهیم.

مشخصات رفیق‌ما به شرح زیر است‌:

نام سازمانی‌: ژیندا جودی

نام و نام خانوادگی‌: خَزال بَلگَه

نام مادر‌: بَهیه بَلگه

نام پدر‌: یوسف بَلگه

مکان و زمان شهادت‌: عاموده-قامشلو، ۰۳ / ۱۰ / ۲۰۲۴.‌‌‌‌»