سفر روحانی به آنکارا و دیدار با اردوغان و پوتین

روز یکشنبه ۲۴ شهریور رئیس جمهور ایران حسن روحانی به آنکارا سفر خواهد کرد تا با دیکتاتور ترک در مورد توطئه مشترک علیه کوردها به گفتوگو بپردازند

   پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر روحانی اعلام کرد،  حسن روحانی رئیس جمهوری ایران روز یکشنبه ۲۴ شهریور با دعوت رسمی رئیس جمهوری ترکیه برای شرکت و سخنرانی در پنجمین دور اجلاس سران ایران، روسیه و ترکیه به آنکارا سفر خواهد کرد.

   اسماعیلی همچنین گفت، در حاشیه‌ی این اجلاس که روز دوشنبه ۲۵ شهریور آغاز خواهد شد، قرار است حسن روحانی با رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین رئیس جمهورهای ترکیه و روسیه به صورت جداگانه دیدار کند.

   روحانی در دیدار با همتای ترک خود در مورد تداوم توطئه علیه کوردها به رایزنی می‌پردازند. اشغال عفرین از سوی ترکیه و تداوم اشغال شمال غربی سوریه بخشی از فتنه مشترک اردوغان و روحانی با موافقت پوتین بود که در ژوئیه ٢٠١٨ به مرحله اجرا گذاشته شد. در این دیدارها علاوه بر مسئله‌ی سوریه قرار است گسترش روابط اقتصادی مابین ایران و ترکیه و روسیه مطرح شود.

​​​​​​​   لازم به ذکر است روز پنج شنبه ۲۱ شهریور نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در دیدار خود با پوتین در سوچی از وی خواست تا دست اسرائیل را برای مقابله با ایران در سوریه باز بگذارد.