۱۴ مقاومتگر استراسبورگ به اعتصاب غذا پایان دادند

۱۴ مقاومتگر که به مدت ۱۶۱ روز در شهر استراسبورگ فرانسه علیه حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان در اعتصاب غذا بسر می‌برند در نشستی مطبوعاتی بیانیه‌‌ای را قرائت کردند. آنان اعلام کردند که به کنش خویش پایان می‌دهند.

  ۱۴ مقاومتگری که در ۱۷ دسامبر ۲۰۱۸/ 1۶ آذر ۱۳۹۷ علیه حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان مقاومت اعتصاب غذا را آغاز کرده‌ بودند، به کنش خویش پایان دادند.

  پس از انتشار پیام اوجالان از سوی وکلای وی، مقاومتگران استراسبورگ با قرائت بیانیه‌ای در نشستی خبری به اعتصاب غذای خویش پایان دادند.

  ده‌ها تن از شهرهای مختلف اروپا به این کنفرانس خبری آمده بودند. یوکسل کوچ ریاست مشترک ک.ج.د.ک اروپا به نمایندگی از مقاومتگران بیانیه‌ای را قرائت نمود.

  کوچ با بیان اینکه مقاومت اعتصاب غذا آغاز مرحله‌ای تاریخی بوده است افزود:"ای رهبر آپو، علاقه و عشقمان به شما مرزی نمی‌شناسد و تا آخرین نفس ادامه خواهد داشت."

  کوچ با اشاره به سخن اوجالان "لازم است به شیوه‌ای بایسته با من همراه گردید" گفت، در این رابطه پیمان می‌بندیم.

 

  پس از کوچ، ساریکایا در سخنانی گفت:‌"در کارزاری مهم و تاریخی بسر می‌بریم و مرحله‌ای مهم از این کارزار مقاومت را پشت‌سر گذاشتیم. "ساریکایا اظهار داشت، مقاومت به نتایج مهمی دست یافت و با گفتن، این موفقیت از آن شهدای جان‌نثار است، افزود:"رفقایی که گفتند، بایستی به حصر رهبر آپو پایان دهیم و بدین شکل به شهادت رسیدند".

 

همه‌ی خلق‌ها به رهبر آپو نیازمند هستند

  مصطفی ساریکایا خاطرنشان کرد اوجالان نه تنها برای کردستان بلکه برای تمامی خاورمیانه به منبع امید و صلح مبدل گشته است، گفت: " رهبر آپو سرچشمه‌ی زندگی مشترک و آزاد خلق‌هاییست که بر این خاک زندگی می‌کنند. تمامی خلق‌ها به رهبر آپو نیازمند هستند. "

  وی افزود، تا زمانیکه رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان آزاد نگردد، مبارزه‌ی آن‌ها ادامه خواهد داشت. با اشاره به نقش نهاد‌های بین‌المللی درباره‌ی حصر اوجالان، از سی.پی.تی و تمامی نهادهای مرتبط درخواست کرد که مسئولیت‌پذیر باشند.

 

ایکه: این افتخار هدیه‌ای برای مادران است

  گلستان ایکه یکی دیگر از اعتصابگران غذا در استراسبورگ اعلام کرد، زنان کرد در شخص لیلا گوون پیشاهنگی این کنش را بر عهده گرفتند، همچنین مادران‌ مقاومت بزرگی را علیه سیاست انزوا و فاشیسم به انجام رساندند و افزود؛" این افتخار هدیه‌ای برای آن‌هاست."

 

هدف آزادی اوجالان است

  گلستان ایکه در ادامه اعلام کرد،"مقاومت ما برای آزادی رهبریست، برای آزادی، آزادی کردستان است. این مبارزه و مقاومت به شکلی گسترده‌تر تداوم خواهد یافت. "

  پس از قرائت بیانیه اعلام شد ۱۴ تن از مقاومتگران که مدت ۱۶۱ روز را در اعتصاب غذا بسر می‌برند تحت مداوا قرار می‌گیرند. دکتر فخرالدین گونش اعلام کرد، پزشکان اورژانس ویژه فرانسه مقاومتگران را معاینه کرده و در صورت لزوم آن‌ها را به بیمارستان منتقل می‌کنیم.

 

چه کسانی در این کنش جای گرفتند؟

  در این مقاومت گلستان ایکه، دیلک اوجالان، نورگل باشاران، مصطفی ساریکایا، یوکسل کوچ، محمد نیمن سویم، محمد قادری، عگید اورال، دنیز سورگوت، اکرم یاپیجی، کاردو بوکانی،‌ رمضان ایمیر، کرم سولهان و ایواس اجه جای گرفتند.