اعتراف ضمنی خبرگزاری آناتولی به همکاری ترکیه با سازمان داعش

خبرگزاری آناتولی، آژانس خبری دولت ترکیه در خبری از همکاری‌های دولت ترکیه با سازمان داعش پرده برداشت، آناتولی در این خبر اعلام کرد که سازمان میت ترکیه در ربودن اسرای داعش دست دارد.

خبرگزاری آناتولی با انتشار خبری روابط سازمان استخبارات دولت ترکیه (میت) با سازمان تروریستی داعش را افشا کرد. این خبرگزاری از همکاری میت با سازمان داعش برای ربودن عناصر زندانی آن در شمال و شرق سوریه خبر داده است.

خبرگزاری آناتولی امروز خبری را با عنوان "میت یک زن اهل مولداوی و ۴ کودک را از دست ی.پ.گ/ پ.ک.ک نجات داد" بر روی خروجی خود منتشر کرد. آژانس خبری رسمی دولت ترکیه با انتشار این خبر آشکارا به همکاری آنکارا با سازمان داعش برای ربودن عناصر بازداشت شده داعش در کمپ زندانیان هولی اعتراف کرده است.

آناتولی در خبر منتشر شده آگاهانه به عضویت فرد ربوده شده در سازمان داعش اشاره نکرده است و تنها می‌گوید:"ناتالیا بارکال اهل مولداوی که با زور در کمپ هولی شمال سوریه همراه ۴ فرزند خود در زندان بود در عملیات میت نجات داده شد."

اعتراف آشكار به نقش ترکیه در ربودن عناصر داعش

در خبر مذکور به اقدامات وسیع سازمان میت برای نجات اسرای داعش اشاره شده است. در جزئیات خبر منتشر شده آمده است که سازمان میت با اعضای داعش ارتباط برقرار کرده و سپس در روز ۶ ژوئن آنان را از کمپ هولی ربوده و به گرسپی و سپس به ترکیه منتقل کرده است.

آناتولی در ادامه گزارش مذکور به نقل از ناتالیا بارکال عضو داعش می‌افزاید:"بسیار از دولت ترکیه تشکر می‌کنم، ترکیه کشور بسیار بزرگی است." اینچنین یکبار دیگر روابط دولت ترک با داعش افشا شده است.

آیا دولت مولداوی از عناصر داعش پذیرایی می‌کند؟

جالب اینکه در خبر منتشر شده آمده است که عملیات سازمان میت برای ربودن عناصر داعش به درخواست دولت مولداوی بوده است.

خودمدیریتی شمال- شرق سوریه پیش از این بارها از کشورهایی که شهروندان آنان به داعش پیوسته‌اند درخواست کرده است که «شهروندان خود را تحویل گیرند».

اما حکومت مولداوی به جای ارتباط با خودمدیریتی شمال-شرق سوریه و استراداد شهروندان داعشی خود، از سازمان میت ترک برای ربودن تبهکاران کمک گرفته است.

در پایان گزارش خبرگزاری آناتولی آمده است:"ایگور دودون رئیس جمهوری مولداوی تصاویر خویش با ناتالیا بارکال و ۴ کودک او را در حساب کاربری خود شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است."

دولت ترک در اکتبر ٢٠١٩، پس از آغاز حملات اشغالگرانه به مناطق گری سپی و سریکانی به عنوان نخستین گام تلاش نمود تبهکاران داعش را که در زندان‌های شمال- شرق سوریه تحت نظر خودمدیریتی قرار دارند آزاد کند.