برگزاری گردهمایی پرشور استراسبورگ در ۱۶ ژانویه

​​​​​​​روز شانزدهم ژانویه/ ٢۶ دی ماه‌ گردهمایی پر شوری با مشارکت افرادی که دست به اعتصاب غذای نامحدود زده‌اند، در مقابل ساختمان پارلمان اروپا در استراسبورگ برگزار خواهد شد

به منظور محکومیت حصر و انزوای رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان و خواست بهبود وضعیت سلامت و امنیت زندگی وی اعتصاب‌های غذا همچنان ادامه دارند.

 

اعتصاب غذای ریاست مشترک ک.ج.د و پارلمانتار حزب دمکراتیک خلق‌ها، لیل گوون در شصت و هشتمین روز خود قرار دارد. اعتصاب‌های غذا در هولیر، استراسبورگ و نیوپورت نیز همچنان ادامه دارند.

 

در این راستا به منظور جلب توجه جهانی به خواست‌های اعتصاب کنندگان، کردستانیان مقیم اروپا روز ۱۶ ژانویه همراه با دوستان خود در استراسبورگ به برگزاری گردهمایی دست می‌زنند.

 

 این گردهمایی از ساعت ۱۱ در  ۱Avenue du Président Robert Schuman, ۶۷۰۰۰ در استراسبورگ آغاز می‌شود.

 

کنگره جوامع کرد در اروپا روز گذشته با اشاره به سکوت مجامع بین‌المللی در ارتباط با سیاست‌های پلید دولت ترک در ارتباط با این گردهمایی بیانیه‌ای منتشر کرد. در این بیانیه آمده است که سکوت این نیروها و نهادها در ارتباط با اعتصاب غذا وجدان‌ بشری را متالم ساخته و ارزش‌های بشری را نقض می‌کند.

 

در این بیانیه اعلام شده است که ۱۶ ژانویه، که مصادف با هفتادمین روز اعتصاب غذای لیلا گووَن، پنجاه و هفتمین روز اعتصاب غذای هولیر، سی و دومین روز اعتصاب غذای زندانیان و سی و یکمین روز اعتصاب غذای استراسبورگ-گالره می‌باشد، در مقابل دفتر سی.پی.تی، شورای اروپا و پارلمان اروپا دست به گردهمایی می‌زنیم. با این اقدام ما خواست‌ها و مطالبات اعتصاب‌کنندگان را طنین انداز نموده و از نهادها و مجامع ذیربط می‌خواهیم بیش از این به خواسته‌های آنان بی توجهی نشود.

 

ما به عنوان نمایندگان شاخه‌ی اروپایی ک.ج.ک و ت.ژ.ک از تمامی انسان‌های شرافتمند و با وجدان، زنان، جوانان، خلق‌ها، مخالفان فاشیسم، انقلابیون، دمکرات‌ها، روشنفکران دعوت می‌نماییم که در گردهمایی ۱۶ ژانویه که در مقابل پارلمان اتحادیه‌ی اروپا و کمیته‌ی منع شکنجه برگزار شده و شرکت کنندگان اعتصاب غذای نامحدود استراسبورگ نیز به این گردهمایی خواهند پیوست، شرکت کنند.