بولدان: حصر امرالی مربوط به همگان است

پروین بولدان رئیس مشترک کل ه.د.پ گفت: با حصر اوجالان، شناسنامه و آینده‌ی خلقهای ترکیه منزوی می‌شود، به همین دلیل این موضوع نه تنها به لیلا گووَن بلکه به همگان ربط دارد

پروین بولدان رئیس مشترک کل ه.د.پ، در مورد تصمیم دادگاه حقوق بشر اروپا در مورد صلاح الدین دمیرتاش رئیس مشترک کل پیشین ه.د.پ و اعتصاب غذای لیلا گووَن رئیس مشترک ک.ج.د که بر ضد انزوای تحمیل شده به عبدالله اوجالان، اعتصاب کرده است، با خبرگزاری فرات مصاحبه کرد.

 

هیچ کس ترسی ندارد، مبارزان ادامه دارند

بولدان گفت: با حکم دادگاه قانونی حقوق بشر اروپا یک بار دیگر ثابت شد که دمیرتاش یک اسیر سیاسیست و دادگاه حقوق بشر اروپا اساس این دستگیری را سیاسی دانسته است.

 

بولدان یادآور شد که این اعمال غیرقانونی چیز تازه‌ای نیست. وی گفت:با سیاست قلع و قمع فعالیت‌های سیاسی سالهای پیش، هدف تصفیه‌ی سیاسی فعالین سیاسی را داشتند. پارلمانتاران ه.د.پ در چهارچوب این سیاست مدت دو سال است که در زندان محبوس می‌باشند. قدرت مداران آ.ک.پ با این سیاست می‌خواهند هم ه.د.پ و هم خلق کرد و هم همه‌ی مخالفان را بترسانند و صدایشان را خاموش کنند، اما موفق نخواهند شد. در زندانها و در خارج از زندان هیچ کس مبارزه را کنار نگذاشته است و راه نو مبارزه بر ضد تصفیه‌ی دمکراتیک ایجاد شده است.

 

قانون نقض می‌شود

بولدان به سخنان مسئولین و صاحبان قدرت بر ضد حکم دادگاه حقوق بشر اروپا اشاره کرد که می‌گویند:"حکم دادگاه حقوق بشر اروپا هیچ ارتباطی با آنها ندارد". وی گفت:‌این سخنان غیر قانونی بودن پروسه‌ی قضایی را ثابت می‌کند.

 

بولدان در ادامه گفت: در مورد نتیجه‌ی دادگاه سخنانی گفته شده است که همه‌ی این سخنان نقض آشکار قانون است. اینچنین تفکری هم اکنون بر ترکیه حکومت می‌کند، در همه‌ی موارد حکم دادگاه حقوق بشر اروپا را قبول می‌کنند اما اگر این حکم به نفع ما باشد آنرا رد می‌کنند.

 

بولدان یادآور شد که شورای مدیریت مرکزی ه.د.پ گرد هم آمدههاند و بر اساس حکم دادگاه حقوق بشر اروپا برای آزادی دمیرتاش و سایر پارلمانتاران زندانی، با شیوههای سیاسی و قانونی راه تازه‌ای در پیش می‌گیریم.

 

انزوای تحمیل شده به خلق ترکیه

بولدان در ادامه‌ی سخنانش حمایت خود از رئیس مشترک ک.ج.د و پارلمانتار جولمرگ لیلا گووَن که ۲۰ روز است بر ضد حصر عبدالله اوجالان اعتصاب غذا کرده است، اعلام کرد. وی گفت: این کار لیلا گووَن قانونی و مشروع است، اما همه باید یکصدا از او حمایت کنند.

 

بولدان اعلام کرد، لیلا گووَن با اعتصاب غذا سعی دارد توجه همگان را به حقیقت جلب کند. ۳ سال است هیچ خبری از وضعیت اوجالان وجود ندارد. حصر در حصر در حال اجراست. این موضوع به همه مربوط می‌شودو تنها مشکل لیلا گووَن نیست و به همه‌ی خلقهای ترکیه مربوط است. زیرا این انزوا نه تنها بر علیه اوجالان بلکه بر علیه شناسنامه و آینده‌ی خلق ترکیه است. به همین دلیل باید خواست لیلا گووَن هر چه سریعتر اجرا شود.