بیلگن: رفتارها و برخورد حکومت راه را برای کشتار توسط قاتلین باز می‌کند

​​​​​​​آیهان بیلگن پارلمانتار ه.د.پ در مورد حمله‌ی نژادپرستانه‌ی ساکاریا، که در آن یک پدر کُرد کشته و پسر وی نیز زخمی شده است گفت، دولت با مواضع و سخنان خود راه را برای دشمنی و کشتار توسط قاتلین باز می‌کند

دیروز یکشنبه ۲۳ دسامبر ۲۰۱٨ در محله‌ی ینی منطقه‌ی هندک در شهر ساکاریای ترکیه، یک هموطن کرد با نام قادر شاکچی، ۴۳ ساله و پسرش برهان شاکچی ۱۶ ساله به دلیل آنکه با هم با زبان کردی صحبت کرده‌اند مورد حمله‌ی مسلحانه قرار گرفتند. در این حمله قادر شاکچی جان خود را از دست داد و پسرش برهان نیز به شدت زخمی شد.

 

آیهان بیلگن رئیس فراکسیون حزب دمکراتیک خلقها ه.د.پ امروز در پارلمان ترکیه یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد و  به این حمله‌ی نژادپرستانه پرداخت.

 

بیلگن اعلام کرد، مواضع و لحنی که حکومت به کار می‌گیرد قاتلین را گستاخ می‌کند و راه را برای قتل و کشتار باز می‌کند.

 

بیلگن همچنین اعلام کرد، "سیاست در آنکارا بر اساس هدف قرار دادن سیاستمدران است. همین سبب نفرت پراکنی و دشمنی می‌شود. باج و تاوان آن روز به روز سنگینتر خواهد شد".

 

بیلگن همچنین گفت:"این رخداد دشمنانه نشان می‌دهد که سیاستمداران این کشور تا چه حدی باید مراقب حرفها و سخنانشان باشند، چون اکنون زبان قدرت سبب جدایی، دشمنی، جنگ و کشتار شده است. دولت باید از این زبان ستیزه‌جویانه که سیاستمداران، فرهنگها، باورها، خلق‌ها، جوامع و سازمانها را هدف قرار می‌دهند، دست بکشد. این زبان برای هیچ کسی سودی نخواهد داشت و در نهایت به صاحبش باز خواهد گشت".